A blokklánc-technológia az elkövetkező 3 évben igen komoly szerepeket kaphat az autóiparban, ha azt a szektor vezetői is úgy gondolják – olvasható a Times of India december 24-én megjelent cikkéből.

Olvastad már? A hatalmas negyedéves veszteségek a japán bányászóriásnál
Blokklánccal fokoznák az üzleti folyamatokat

Az IBM Institute for Business Value és az Oxford Economics közös tanulmánya szerint a megkérdezett autóipar-vezetők 64 százaléka gondolja úgy, hogy a blokklánc és az elosztott számítástechnikai rendszerek 2021-re domináns erőt képviselnek majd az ágazatban.

Úgy vélik, a technológia megerősítheti a fogyasztók és vállalkozók közötti bizalmat és együttműködést, illetve fejlesztheti az IoT-képes járművek iparát.

A vezetők 54 százaléka gondolja úgy, hogy az újfajta üzleti modelljük elsősorban a blokkláncra fókuszáló vállalatokba történő befektetésekre összpontosul majd, míg 50 százalékuk a már meglévő játékosok technológiaimplementációjában lát lehetőséget 2021-ig.

A kutatók összesen 1.314 vezetőt interjúvoltak meg 10 működő – feltörekvő és fejlődő – területről. A tanulmány hozzátette, hogy a blokklánchálózatok érettsége kombinálva a már meglévő és fejlődésben lévő üzleti keretrendszerekkel újfajta vásárlói igényeket, illetve egy újfajta bevételi forrásokat nyit meg a vállalatok előtt.

Elmondták:

Az adatok tárolása, feldolgozása, megosztása és elemzése egyre több technikai kihívással néz majd szembe. A blokklánc ezekre az információs paradigmákra nyújt megoldást. [A megosztott] információ egy eszköz (pl. jármű) vagy tranzakció teljes élettartamán keresztül megmarad, és bárki számára látható.

Információs gondok és a „blokklánctudatosság” hiánya

A vezetők szerint a blokklánc mély betekintést nyújthat azokba az információs problémákba, amelyekkel az autóiparnak szembe kell néznie. Az alkatrészgyártók 55 százaléka, a szállítóknak pedig a 40 százaléka érzi, hogy ez a veszély elképesztő mértékben fenyeget.

Ezen felül rendre további 43 és 29 százalékuk gondolja úgy, hogy az elosztott főkönyv megnövelheti a résztvevők lehetőségeit abban, hogy hozzáférhessenek az alapvető tranzakcióhoz szükséges adatokhoz.

Az adatproblémákkal leginkább küzdő területek közé tartoznak még a pénzügyek, az ellátási lánc és a mobilitási szolgáltatások, amelyek mind létfontosságú szerepet töltenek be egy vállalkozás működésében. A legtöbb megkérdezett úgy látja, hogy a blokklánc-technológia lehet a megoldás arra, hogy ezeket a gondokat elhárítsák.

A legtöbb értékesítés utáni adatgyűjtés, illetve minőségfejlődési célokat szolgáló nyomon követés Németországban, Kínában és Mexikóban volt. Mind a három ország magasan helyezkedik el az eredeti felszerelések gyártóinak listáján.

Ennek ellenére csak kis számú vezető állította azt, hogy szervezetük „kész” lenne kereskedelmi célokra használni a blokklánc-technológiát.

A megkérdezettek között felfedezhető volt a tudatosság és az ismeretek hiánya, ez pedig az elsődleges oka annak, miért nem fejlesztenek elosztott főkönyvre épülő termékeket, a másodlagos ok között pedig a szabályozói aspektust nevezhetnénk meg.

Forrás: btcmanager.com

Várjuk hozzászólásaitokat itt lent, illetve a közösségimédia-felületeken. Ne hagyd ki a többi hírt, és iratkozz fel hírlevelünkre. Ne felejtsd el nyomon követni oldalunkat a Facebookon és az Instagramon. Legyen szép estéd!

One Comment on “A blokklánc és az autóipar jövője”

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük