Már több mint 350 millió dollárt költöttek a futballrajongók szurkolói tokenekre

A világ legnagyobb klubjainak futballrajongói már több millió dollárt költöttek el a növekvő szurkolóitoken-iparágban.
A BBC szerint a világ legnagyobb futballklubjai nagy pénzeket kerestek a szurkolói tokeneken.

„A BBC News megbízásából készült elemzés becslései szerint több mint 260 millió fontot (350 millió dollárt) költöttek az ilyen jellegű virtuális valutákra” – írja a BBC.

A BBC megállapításai szerint több európai bajnokság 24 klubja indított vagy fontolgatja a szurkolói tokenek bevezetését. Ezek közül nyolc klub az angliai Premier League-ben játszik – amelyet sokan a világ legrangosabb labdarúgó-bajnokságának tartanak.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről és érdekességekről – kövess minket Facebookon is, és legyél naprakész a kriptovilágban!

A szurkolói tokenek fajtái

Az elemzett klubok többsége jelenleg szurkolói tokeneket kínál – amelyek lényegében klubspecifikus kriptovaluták.
Mások azonban NFT-ket is árulnak, mint például a Manchester City.
A Socios – egy olyan vállalat, amely platformot biztosít ezen egyedi kriptovaluták kezdeti értékesítéséhez és kereskedelméhez – az újonnan felfedezett trend egyik központi vállalkozása.
A Socios a BBC-nek elmondta, hogy eddig 270-300 millió dollár értékben értékesített érméket – azt azonban nem árulta el, hogy mennyi pénz megy közvetlenül magukhoz a klubokhoz.
A BBC beszámolója szerint a Lazio, a Manchester City, a Porto és a Santos tűnt a legtöbb eladást generálónak. Ugyanakkor a Manchester Cityhez és a Lazióhoz kapcsolódó tokenek értéke is a legnagyobbat esett a bevezetésük óta.

Mit mondanak a szurkolók?

Sok futballszurkoló aggályokat fogalmazott meg ezekkel a szurkolói tokenekkel kapcsolatban.

„A kriptopiacról való ismereteim enyhén szólva is hiányosak, és valószínűleg sok olyan futballszurkolót képviselek, akik nem kereskednek a kriptopiacon” – mondta Sue Watson, egy West Ham-szurkoló a BBC-nek.

„Néhányan sok pénzt fognak keresni vele – de szinte biztos, hogy nem az átlagos utcai futballszurkoló lesz az” – mondta Martin Calladine futballszakíró.
Függetlenül attól, hogy egyes futballszurkolók mit gondolnak, a szurkolói tokenek térhódítása a kripto és a sport közötti szélesebb trend szerves része.

A tengerentúlon az NFT-k és a szélesebb kriptopiac otthonra találtak a sportban, aminek fő hajtóereje az volt, hogy az Egyesült Államok néhány legnagyobb sztárja, köztük Tom Brady, Rob Gronkowski és Steph Curry is felkarolta őket.

Olvastad már? Ismét rekordértékhez közelít a Bitcoin hashrátája

Forrás: decrypt.co

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!


Legfrissebb bejegyzéseink

Robert Kiyosaki újra Bitcoint vásárolt 107 ezer dolláron – 1 millió dolláros célárat jósol

A „Gazdag papa, szegény papa” című könyv szerzője évekkel ezelőtt vált a Bitcoin hívévé, és azóta aktívan hirdeti a kriptoeszköz előnyeit a közösségi médiában, rendszeresen...

Júliusban újabb 9%-os Bitcoin-emelkedés jöhet? – Íme a 10X Research előrejelzése

A Bitcoin akár 9%-os emelkedés előtt állhat júliusban, miután júniusban havi szinten is csúcson zárt, több mint 107.000 dollárral – derül ki a 10X Research...

A Kraken peer-to-peer appja felfűti a Best Wallet piacát

Vendégbejegyzés A kripto kereskedési platform, a Kraken belépett a TradFi térbe, és útjára indítva a peer-to-peer fizetési alkalmazását felhívta a figyelmet a pénztárca tokenek, például a...

A top fejlesztő szerint az XRP akár 20.000 dollárig is emelkedhet – Mit jelent ez 10.000 érme tartása esetén?

Vendégbejegyzés Chad Steingraber játékfejlesztő és XRP-kommentátor újra előhozta azt az elméletet, amely szerint az XRP egyszer akár 20.000 dollár is lehet érmenként. Jelenleg az árfolyam kicsivel...

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.