Egy holland bíróság felszólította a Facebookot a hamis bitcoinreklámok eltávolítására

Egy holland bíróság elrendelte, hogy a Facebooknak el kell távolítania a bitcoinnal kapcsolatos csaló befektetések reklámait, miután John de Mol, helyi milliárdos TV-producer pert indított a cég ellen.
De Mol 2019 júniusában kezdeményezte az eljárást a közösségi oldal ellen. Szerinte a Facebook több megkeresésére sem távolította el a csaló reklámokat, melyek az ő és egyéb hírességek arcával reklámoztak átveréseket, és összesen 1,7 millió eurós veszteséget okoztak a befektetők számára.

A döntés – a bíróság ás a Facebook álláspontja

De Mol követelése után a holland bíróság úgy döntött, hogy a Facebooknak el kell távolítania a hirdetéseket és minden információt át kell adnia a reklámokat feladó személyekről. Ellenkező esetben 1,1 millió euró büntetést kaphat az oldal.
A bíróság kimondta:

„A Facebook azt állítja, hogy csak egy független információközvetítő, így nem lehet cselekvésre kényszeríteni, és ez elfogadhatatlan. A cég túlságosan aktív szerepet játszik a reklámokban, ez adja az elsődleges üzleti modelljét.”

A Facebook a bíróságon elmondta, hogy a reklámokat eltávolították, és „minden lehetséges jogi intézkedést fontolóra vesznek, köztük a fellebbezést is.”
Mint mondták:

„A döntés nem befolyásolja elkötelezettségünket az ilyen reklámokkal szemben. Nem mondhatjuk el elégszer, hogy az ilyen reklámoknak nincs helye az oldalon, és eltávolítjuk őket, amint rájuk találunk.”

Nem az első eset

Ez nem az első alkalom, hogy De Mol megtámadta a Facebookot, amiért ő szerepel egyes reklámokon. Először 2018 októberében találkozott a jelenséggel.
Ekkoriban Jacqueline Schaap, De Mol jogi csapatának ügyvédje elmondta:

„John de Mol először 2018 októberében vette észre a reklámokat, de nem tudjuk, hogy mikor bukkantak fel először. Korábban nem vettük észre őket, de ez nem azt jelenti, hogy nem is közölték őket.”

Martin Lewis, brit újságíró–műsorvezető is pert indított a Facebook ellen 2018 áprilisában. Lewis azzal vádolta a céget, hogy megvezető kriptoreklámokkal sértették meg hírnevét.
A közösségi oldal egyébként 2018 elején betiltotta a kriptovalutákkal kapcsolatos reklámokat.
Azonban pár hónappal később ezt visszavonták, és egy évvel a libra bejelentése előtt ismét engedélyezték az ilyen jellegű hirdetéseket.

Olvastad már? Bobby Lee: 2028-ban a bitcoin lesz az új arany

Forrás: cointelegraph.com

Várjuk hozzászólásaitokat itt lent, illetve a közösségimédia-felületeken. Ne hagyjátok ki a többi hírt, és iratkozzatok fel hírlevelünkre. Ne felejtsétek el nyomon követni oldalunkat a Facebookon.
Legyen szép napotok! 🙂

Legfrissebb bejegyzéseink

Hogyan változtatja meg a Ripple technológiája a határokon átnyúló pénzügyeket?

Az amerikai és a japán pénzügyi vezetők egyre több figyelmet szentelnek a Ripple-nek mint határokon átnyúló növekedési hídnak. Az SBI vezérigazgatója, Yoshitaka Kitao elárulta, hogy...

Erős hónapot zárt a Monero: mit tartogat a jövő?

A „privacy tokenek” erős hónapot zártak, fölega Monero. Az egész szektorban 54,6%-os átlagos növekedést értek el. A Monero is ebbe a kategóriába tartozik, a token az...

A Bitget elindította az „Affiliates Boost Month” kampányt – akár 5000 USDT jutalommal és gyorsított jóváhagyással

A Bitget, a világ vezető Universal Exchange platformja (UEX) elindította az Affiliates Boost Month kampányt, amely a tartalomkészítőknek, közösségépítőknek és Web3-alkotóknak kínál kiemelt bevételi lehetőségeket....

A kriptovaluta félelemindex visszapattanása a hangulat stabilizálódását jelezheti

A kriptovaluta Crypto Fear and Greed Index 20-ra történő hirtelen emelkedését a hangulat stabilizálódásának korai jeleként értékeljük, amely egy intenzív volatilitás időszakát követően kezdi meg. A...

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.