Nem biztos, hogy az infrastruktúra-törvényjavaslaton belül a kriptóval kapcsolatos két módosítóindítványt megszavazzák.

A szenátus arra készül, hogy a hétvégén szavazzon az 1 billió dolláros infrastruktúra-törvényjavaslatról, amely utakat, hidakat és tiszta vizet finanszírozna.

Próbáld ki a BitPadrét, Magyarország legújabb kriptováltóját!

De előbb ki kell találnia, hogy mi legyen a kriptovalutával.

A törvénytervezet szerzői egy olyan rendelkezést írtak bele, amely kiterjesztené a „brókerek” fogalmát a digitális eszközökkel kereskedőkre.

Az ilyen brókerek kötelesek lennének 1099-es nyomtatványokat benyújtani ügyfeleik nevében az IRS-nek.

Ahelyett azonban, hogy csak a kriptoletétkezelőket és -tőzsdéket sorolták volna ebbe a digitálisbróker-kategóriába, a megfogalmazás elég tág volt ahhoz, hogy olyan nem letétkezelői szereplőket is magával ragadjon, mint a Bitcoin-bányászok, a tranzakciókat proof-of-stake hálózatokon feldolgozó hitelesítők, a pénztárcaszolgáltatók, sőt még a defi-protokollok fejlesztői is.

Miután a kriptovaluta-pártiak szerint a megfelelés szinte lehetetlen lesz, Ron Wyden (D-OR), Cynthia Lummis (R-WY) és Pat Toomey (R-PA) szenátorok olyan módosítást javasoltak, amely a nem letétkezelő szereplőket mentesítené.

Ezt követte Mark Warner (D-VA) és Rob Portman (R-OH) szenátorok konkurens módosítójavaslata, amely kifejezetten csak az igazoltan dolgozó bányászokat és a pénztárcaszolgáltatókat mentesítené a követelmény alól.

Az olyan érdekvédelmi csoportok, mint a Blockchain Association támogatják a Wyden-Lummis-Portman-módosítást.

Ellenzik a Warner-Portman módosítást, mert az nem „technológiasemleges”, a Bitcoin és más proof-of-work blokkláncokat részesíti előnyben a proof-of-stake láncokkal szemben, és „jelentési kötelezettséget ró azokra, akik nem tudnak megfelelni”.

LÉGY TE A KRIPTOWORLD CSÁSZÁRA

Mi lesz a következő lépés?

1. lépés: Foglalkozzunk a módosításokkal

Az eljárást ismerő források a Decryptnek elmondták, hogy egyik módosítás sem feltétlenül fog megszavazásra kerülni.

A szenátus többségi vezetője, Chuck Schumer (D-NY) és a kisebbségi vezető, Mitch McConnell (R-KY) tárgyalásokat folytatnak arról, hogy az 500 benyújtott módosítóindítvány közül melyikről szavazzanak.

Bill Hagerty szenátor (R-TN) a törvényjavaslat költségeivel kapcsolatos problémák miatt blokkolta az egyhangú hozzájárulást igénylő megállapodást.

Szombaton újra összeülnek, hogy újra megpróbálják – Hagerty szenátor álláspontja valószínűleg hiábavaló, mivel korlátozza a módosítások átvételi lehetőségét, de nem akadályozza meg a törvényjavaslat elfogadását –, mielőtt a cloture-re való hivatkozásra és a vita lezárására lépnének.

Egy, a tárgyalásokat ismerő forrás a Decryptnek elmondta:

„Azt mondanám, hogy valami olyan, mint a Warner-módosítás nem biztos, hogy közvetlen szavazást kap a szenátusban”.

Ha nem sikerül megegyezni a módosításokról, akkor az eredeti törvényjavaslatról szavaznának.

2. lépés: Megállapodás a törvényjavaslattal

Miután az összes módosítóindítványt feldolgozták és elintézték – vagy nem –, a szenátus továbblép a teljes törvényjavaslatról való szavazással, amelynek továbblépéséhez 60 szavazatra van szükség.

A törvényjavaslathoz jóhiszemű módosítójavaslatokat benyújtó republikánus szenátorok listája alapján a demokratáknak elegendő támogatottságuk van ahhoz, hogy a csomagot elfogadják.

3. lépés: visszaküldés a Házba

Még ha mindez át is megy, ne számítson senki arra, hogy a dráma hamarosan véget ér. A képviselőház már elfogadott egy 715 milliárd dolláros infrastruktúra-törvényjavaslatot, többnyire a pártok mentén.

A módosítási folyamat előtt nem volt ugyanaz, mint a szenátusi törvényjavaslat, és utána sem lesz ugyanaz.

Ahhoz, hogy törvényerőre emelkedjen, a kamaráknak meg kell állapodniuk a törvényjavaslatról.

A képviselőházi demokraták a szenátusi változat jóváhagyásával könnyen eljuttathatnák a törvényt Biden elnök asztalára, de nem fognak sietni ezzel. Először is, a tervek szerint szeptember 20-ig szünetet tartanak saját körzetükben.

A magyar INLOCK-nál több mint 8%-os kamatot is kaphatsz kriptomegtakarításaid után.

Másodszor, Nancy Pelosi, a képviselőház többségi vezetője arra vár, hogy a szenátus elfogadjon egy még nagyobb, 3,5 billió dolláros kiadási csomagot, amely az egészségügyet, az oktatást, az éghajlatváltozást és más demokrata prioritásokat fed le.

Mivel a szenátusi demokratáknak nehezebb esélyük van arra, hogy ezt a csomagot keresztülvigyék – még akkor is, ha azt a költségvetési egyeztetési eljárás részévé teszik, amelynek elfogadásához mindössze 51 szavazatra van szükség –, ez eltarthat egy ideig.

A New York Times e heti beszámolója szerint különösen a progresszív demokraták nyilatkoztak arról, hogy hajlandók kitartani egy átfogóbb infrastruktúra-kiadási terv mellett.

A kongresszusi „blokkláncfrakció” tagjai is beleszólhatnak az eljárásba. A republikánus Ted Budd és Tom Emmer, valamint a demokrata Darren Soto levelet küldött Schumer frakcióvezetőnek, amelyben támogatják a Wyden-Lummis-Toomey módosítást.

Ha a képviselőház és a szenátus elég közel tud kerülni egymáshoz az infrastrukturális jogszabályokkal kapcsolatban, akkor a két kamara egy konferenciabizottságban tárgyalhat a különbségekről a szenátus és a képviselőház közlekedési és infrastrukturális bizottságainak képviselőivel.

Csak ezután kerülhetne Biden elnök asztalára. Amint ő aláírja, a törvényjavaslat jogerőre emelkedik.

Olvastad már? A SEC-nek nincs hatásköre a kripto felett, állítja a CFTC biztosa

Forrás: decrypt.co

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!