Bizonyos feltételek mellett adómentessé válik a Portugáliában történő kriptokereskedés

A portugál adóhatóság (PTA) múlt hónapban jelentette be, hogy a kriptopénzekkel történő kereskedés és fizetés mentesül hozzáadottérték-adó terhei alól.
A bejelentés szerint a jogkedvezmény azon a kriptopénzekkel történő fizetések esetében lesz elérhető, amelyek a portugál adótörvény 9-es cikkelyének 27/d paragrafusa értelmében szolgáltatásvásárlásnak minősülnek. [az ezekből származó bevételt tehát többé nem ragadja el a HÉ(j)A a szerk.].

Mindez azonban csak a magánszemélyeket érinti, a portugáliai vállalkozások továbbra is kötelesek hozzáadottérték-adóval, társadalombiztosítással és jövedelemadóval hozzájárulni az államkincstárhoz.
A portugál hatóság egyébként korábban már részesítette adókedvezményben a kereskedőket: az 5717/2015 törvény garantálja, hogy magánszemélyek esetében a kriptopénzek eladásából származó profit illetékmentes.
A 2018-ban közzétett iránylevek szerint a rejtvaluták eladása nem minősül tőkenyereségnek, ha a tokenek olyan pénzügyi termékek eladásából származnak, amelyeket a portugál törvények egyértelműen definiálnak, és amelyek általában 28%-os adóaránnyal rendelkeznek. Ezen felül a kriptovalutákkal történő kereskedés nem befektetési bevétel, amely más körülmények között szintén 28%-os adót követel meg.
Mivel a szabályozás csak magánszemélyek esetében érvényes, a vállalkozások kereskedésből vagy más tevékenységből származó bevétele továbbra is hagyományos jövedelemnek számít.
Aki tisztában van a portugál adórezsimmel, annak ez a két szabályozás egyáltalán nem meglepő. Tény, hogy Portugália egy rendkívül barátságos ország az adófizetők számára, hiszen a törvények kifejezetten arra lettek szabva, hogy vonzóak legyenek a magas nettó vagyonnal rendelkező magánszemélyek számára.
Sok más országgal ellentétben Portugáliában nem kell öröklés, ajándék vagy vagyon után adózni a helyi lakosoknak.

Ezek a jelentős adókedvezmények a nem reguláris adóalanyok számára vannak fenntartva, amelyekkel a magas színvonalú szakembereket szeretnék bevonzani a világ minden tájáról.
Ezek a magas értékű, rendhagyó csoportok 25%-os jövedelemadót élvezhetnek, amellyel elkerülhetik az akár 48%-os járulékokat is. Ezen felül 28%-os adót kötelesek fizetni az osztalékokból, tőkenyereségből és befektetési jövedelemből származó bevételeikből.
Éppen emiatt nem meglepő a portugál kormány kriptobefektetőkkel és -kereskedőkkel való bánásmódja.
Ha a fent írtak meggyőztek arról, hogy ideje Portugáliába költözni, előbb még nem árt megismerkedni az ott tartózkodásra vonatkozó szabályokkal.
Portugáliainak az a helyi lakos minősül, aki több mint 183 (nem feltétlenül egymást követő) napot  töltött Portugáliában 12 egymást követő hónap alatt.

Olvastad már? Hogy profitálj akkor, ha a bitcoinnak alacsony a volatilitása?

Az a személy, aki portugál adóalannyá válik, és 5 évig nem adózik portugál illetőséggel, kérvényezheti a bevándorlók számára fenntartott kedvezményeket. 5 év alatt azonban bőven megnövekedhet azon országok száma, akik hasonló, adómentes kriptokereskedést tesznek majd lehetővé.
Forrás: cointelegraph.com

Várjuk hozzászólásaitokat itt lent, illetve a közösségimédia-felületeken. Ne hagyjátok ki a többi hírt, és iratkozzatok fel hírlevelünkre. Ne felejtsétek el nyomon követni oldalunkat a Facebookon .
Legyen szép napotok! 🙂

Legfrissebb bejegyzéseink

A közösségi bankok beperelték az OCC-t a kripto-engedélyek miatt

A hagyományos bankok szerint az amerikai jegybanki felügyelet túllépte a kongresszusi felhatalmazást, amikor kriptocégeknek adott nemzeti trust-bank engedélyt. A független közösségi bankokat tömörítő ICBA pénteken...

A NEAR Intents visszakapta az ellopott 3,8 millió dollárt a hackertől

A NEAR Intents visszakapta a csütörtöki hackertámadás során ellopott mintegy 3,8 millió dollárt. A támadó a teljes összeget visszautalta, miután a projekt azonosította őt, és...

A Barclays végrehajtotta az első stablecoin-befektetését

A Barclays első alkalommal vett részesedést egy stablecoin-cégben. A brit bank az amerikai Ubyx-be szállt be, amely stablecoin-elszámolási rétegként működik, és a bank szerint az...

A Tether elindította a Scudo-t az aranyfizetéshez

A Tether elindította a Scudo-t, a Tether Gold új elszámolási egységét, hogy az aranyat értéktárolóként és fizetőeszközként is lehessen használni. Mindezt ráadásul akkor, amikor az...

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

Mező kötelező.