Az angol fogyasztóvédelem nekimegy a kriptós reklámoknak

Az Egyesült Királyság reklámokkal foglalkozó hatósága, az ASA megnövelt kapacitásokat fordít a félrevezető kriptopénzes reklámok leállítására, ehhez pedig még mesterséges intelligenciát is bevetnek.
Az ország amúgy is éppen egyre szigorúbban bánik a kriptoipar egészével, így nem meglepő, hogy a helyi reklámipar legnagyobb szervezete és egyben felügyelője a kriptós reklámokat vette célba.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről és érdekességekről – kövess minket Facebookon is, és legyél naprakész a kriptovilágban!


A Financial Times információi alapján az angliai független szabályozó szerv a következő hónaptól nagy erőket fordít, hogy a félrevezető kriptopénzes reklámokat felszámolja.
Miles Lockwood, a fogyasztói panaszokat kezelő részleg igazgatója szerint a felelőtlen kriptós reklámokat az online felületeken és a közösségi médiában szintén figyelni fogják.

„Számunkra most ez a legfontosabb prioritás. Ha valahol problémát észlelünk, gyorsan és keményen lecsapunk.”

Lockwood elmondása alapján a kriptós reklámok egyfajta „vörös kód” besorolást kapnak a pénzügyi reklámok között.
A szabályzó testület pedig még több erőforrást fordít a gyanús hirdetések eltávolítására, ehhez pedig még mesterséges intelligenciát is bevetnek.
Az ASA a közösségi média-platformokkal is együtt dolgozik, hogy ők tőlük függetlenül is levegyék a csalás gyanújába keveredett reklámokat.
A felügyelet különböző figyelmeztetések kiadását is tervezi, és a hirdetőket is kötelezné, hogy a reklámokban a kockázatokat is közöljék.

„Tisztában vagyunk vele, hogy vannak még olyan megoldások, amelyekre nem tudtunk kellő figyelmet fordítani idáig.”

A jelentések alapján az ASA főleg azért megy neki újult erővel a kriptós reklámoknak, mert ezek, illetve az általuk promótált befektetési lehetőségek nagy része kívül esik a szigorú angol pénzügyi hirdetési törvények hatáskörén.
Idén már kifejezetten több energiát fordítottak a kriptós reklámokra, többek között a Luno és a Coinfloor kriptotőzsdék hirdetéseit is levetették.

Az ASA növekvő figyelmével ellentétben az ország pénzügyi felügyelete, az FSA nem hiszi, hogy a hirdetések lennének a fő faktor a kriptós befektetések esetén. A múlt hónapban kiadott jelentésükben erre jutottak a kriptofelhasználók megkérdezése után.

„Csak az emberek egy nagyon kis része vásárol kriptopénzt hirdetések alapján, de akik így tesznek, azok sokszor tényleg rosszul járnak.”

Olvastad már? Valósággal „felforralja” a New York-i Seneca-tavat a Bitcoin-bányászat a mainstream szerint

Forrás: cointelegraph.com

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!


Legfrissebb bejegyzéseink

Hogyan lehet 100 USDT-ből 1 millió? Ez a 100-szoros potenciállal bíró coin lehet a megoldás?

Vendégbejegyzés A milliomos státusz elérése pénzügyi szabadságot hoz, és mindenki álmodik arról, hogy egyszer eléri ezt a mérföldkövet. Érdekes módon az ilyen sikertörténetek gyakoriak a kriptovaluta...

A Bitcoin (BTC) stabilan tartja magát 100.000 dollár felett – elemzők a kriptovaluta ellenálló képességének okait keresik

Miközben a Bitcoin (BTC) továbbra is erősen tartja magát 100.000 dollár felett, az elemzők azon vitáznak, mi állhat a kriptovaluta ellenálló erejének hátterében. A CryptoQuant elemzője,...

Mémcoin-őrület: Bonk emelkedik, Pepe stabilizálódik– Mi jöhet most?

Prémium Bonk & Pepe A mémcoin-mánia jelei szerint megindult az elforgás: a Bonk árfolyama 6–7%-ot emelkedett, jelenleg körülbelül 0,000018 dolláron forog, amit az ETF körüli felhajtás és...

Az XRP kiemelkedik erejével a kriptopiaci volatilitás közepette

Prémium Ripple (XRP) Az XRP figyelemre méltó erőt mutat a szélesebb kriptovaluta-piaci volatilitás ellenére. Elemzők rámutatnak, hogy mióta áttörte az 0,50 dolláros szintet, az egyik legerősebb és legtisztább...

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.