Steve Wozniak elvesztette Bitcoin csalási ügyét a YouTube-al szemben

Steve Wozniaknak most 30 napja van panaszának felülvizsgálatára.
Egy nemrégiben hozott bírósági döntés szerint a YouTube nem felelős a platformján videóként közzétett, kriptovalutával kapcsolatos átverésekért.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről és érdekességekről – kövess minket Facebookon is, és legyél naprakész a kriptovilágban!


Az Apple társalapítója, Steve Wozniak pert indított a YouTube ellen egy olyan videó miatt, amely a felhasználta egy korábbi előadását egy kamu bitcoin ajándékozás népszerűsítésére – írja a Bloomberg.
Sunil Kulkarnia, a Santa Clara megyei felsőbb bíróság bírója a szerdai előzetes tárgyaláson elmondta, hogy a YouTube-ot, illetve anyavállalatát a Google-t a hírközlési tisztességességről szóló törvény 230. cikke védi – egy szövetségi törvény, amely megvédi az internetes platformokat a felhasználók által közzétett tartalmak felelősségétől.
Wozniak tavaly júliusban egy tipikus átverés miatt perelte be a YouTube-ot, amely azt állította, hogy aki kriptovalutát küld egy bizonyos címre, több kriptovalutát kap vissza.
Az Apple társalapítója azzal érvelt, hogy a YouTube nem csak elmulasztotta letörölni az átveréseket, hanem „érdemben hozzájárult” a csaláshoz azáltal, hogy célzott hirdetéseket adott el a videók alá, és nem ellenőrizte megfelelően a YouTube-csatornákat, amelyekről az átveréseket streamelték.

„Ha a YouTube gyorsan megállította volna ezeket, akkor most nem lennénk itt. Milyen ember nem tiltaná le ezeket a videókat azonnal, amint meglátja?” – mondta.

A per során Wozniak megjegyezte, hogy a YouTube-on található hasonló kriptós csalások más hírességeket is felhasználtak, mint Bill Gates vagy Elon Musk.
Kulkarnia bíró azonban elmondta, hogy ezek a tények nem elegendőek a 230. cikkelyben biztosított mentelmi jog megkérdőjelezéséhez. A bíró 30 napot adott Wozniaknak, hogy felülvizsgálja panaszát.
Wozniak nem az első vállalkozó, aki csatát vesztett a kamu YouTube-hirdetések ellen.

Tavaly júliusban a YouTube ügyvédei elutasító ajánlatot nyújtottak be a Ripple Labs kriptocég által indított ügyben, azzal érvelve, hogy a platform nem felelős semmilyen harmadik fél által biztosított tartalomért – beleértve a csalásokat is.
A bírósági döntéssel egy időben a Google eltörölte a kriptotőzsdék reklámszolgáltatásainak használatát megtiltó 2018. évi irányelvét.

Olvastad már? Újra hirdethetik magukat a Google-ön keresztül a szabályozott kriptotőzsdék

Forrás: cointelegraph.com

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!


Legfrissebb bejegyzéseink

Elhalasztotta a döntéshozást az SEC a spot XRP-ETF ügyében

Az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyelete elhalasztotta a döntéshozást több kripto-ETF ügyében is. Ezek között van a spot Dogecoin és az XRP-ETF is. Az ügynökség június...

Ez mindent megváltoztathat Solana számára – a befektetők nagy tétet tesznek

Az elmúlt három év során egy jelentős tulajdonos csendben 13 millió dollár értékben vásárolt SOL-t, és a piac kezd felfigyelni erre. A határidős érdeklődés elérte...

Egy aranykereszt alapján komoly növekedés előtt állhat a bitcoin

A bitcoin MVRV-aránya nemrég aranykeresztet alkotott a 365 napos mozgóátlagával. Ez a minta korábban gyakran erős emelkedést jelzett előre. Ugyanakkor az ár épp a fontos ellenállási...

Új blokkláncon indít NFT-platformot a FIFA

A Nemzetközi Labdarúgó-szövetség (FIFA) új blokklánchálózatot indít NFT-gyűjteményei támogatására – jelentette be a szervezet április 30-án. A FIFA elindítja saját „FIFA Blockchain” rendszerét, amely kompatibilis az...

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.