„Groteszt módon túlárazott” részesedést kér az Apple App Store az NFT-kért

Bár a jutalék az Apple-nél szokásos, egyesek nemtetszésüket fejezték ki a cég „groteszk módon túlárazott” eladásokból való részesedése miatt.

A non-fungible token (NFT) alkalmazások fejlesztői és mások nehezményezték az Apple technológiai óriás azon döntését, hogy 30%-os jutalékot vet ki a piacterén lévő alkalmazásokon keresztül értékesített NFT-kre, és ezzel gyakorlatilag az NFT-vásárlásokat ugyanabba a csónakba helyezi, mint a hagyományos alkalmazáson belüli vásárlásokat.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről és érdekességekről – kövess minket Facebookon is, és legyél naprakész a kriptovilágban!

A The Information pénteki jelentése szerint az okostelefonos vállalat mostantól lehetővé teszi, hogy az NFT-ket a piacterén szereplő alkalmazásokon keresztül lehessen vásárolni és értékesíteni, de az alkalmazáson belüli vásárlásokra a szokásos 30%-os jutalékot szabja meg – hasonlóan ahhoz, amelyet az Android alkalmazásboltja, a Google Play is kivet.

A jutalék mértékét azonban egyesek „groteszk módon túlárazottnak” minősítették – különösen a szokásos, 2,5% körüli NFT-piaci jutalékhoz képest.

Florian Mueller technológiai blogger „visszaélésszerűnek, de következetesnek” nevezte az Apple „alkalmazásadóját” az NFT-értékesítésekre, míg az Epic Games vezérigazgatója, Tim Sweeney azt tweetelte, hogy az Apple „eltipor egy másik születőben lévő technológiát”, amely „vetekedhetne a groteszk módon túlárazott alkalmazáson belüli fizetési szolgáltatásával”.

A jelentés megjegyezte, hogy a népszerű Solana (SOL) NFT-piac, a Magic Eden visszavonta szolgáltatását az App Store-ból, miután értesült a politikáról, még azután is, hogy az Apple felajánlotta, hogy 15%-ra csökkenti a jutalékát, bár az alkalmazás a cikk írásakor továbbra is szerepel az alkalmazásboltban.

Eközben az App Store-ban található más NFT-piacterek a hírek szerint korlátozottan működnek a magas jutalékok miatt.

További kihívást jelent az is, hogy a tranzakciókat nem kriptopénzben, hanem amerikai dollárban kell lebonyolítani, ami a kriptopénzpiacok volatilitása miatt kockázatosnak bizonyulhat.

Mások már abban pozitívumot látnak, hogy az Apple egyáltalán nem tiltja le ezeket a piactereket.

Gabriel Leydon, a Web3 játékfejlesztő Limit Break vezérigazgatója elmondta, hogy ő maga „BOLDOGAN adna az Apple-nek 30%-os részesedést egy ingyenes NFT-ből”.

Nem ez az első alkalom, hogy a vállalatok az Apple-lel harcolnak a jutalékok miatt. Az Epic Gamesharcolnak azt követően indított jogi eljárást, miután zászlóshajóját, a Fortnite-ot 2020 augusztusában törölték az App Store-ból azt követően, hogy a kiadó megpróbált olyan játékon belüli vásárlásokat értékesíteni, amelyek megkerülték az Apple díjait.

Az alkalmazásboltban található NFT-piactéri alkalmazások közé jelenleg az OpenSea, a Rarible, a Magic Eden és a kriptokereskedési alkalmazások piacterei közé a Binance, a Crypto.com és a Coinbase Wallet tartoznak.


Olvastad már? Robert Kiyosaki szerint véget ér a hamis pénz kora – 3 leckét osztott meg

Forrás: cointelegraph.com

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.

Legfrissebb bejegyzéseink

Kanadai családot támadtak meg Bitcoin miatt – 7 évre ítélték az egyik elkövetőt

A Brit Columbia tartományi bírósága ebben a hónapban ítéletet hozott egy 2024-es bűncselekményben, amelyben egy család otthonába hatoltak be, és fizikai erőszakkal próbálták megszerezni a...

Hogyan változtatja meg a Ripple technológiája a határokon átnyúló pénzügyeket?

Az amerikai és a japán pénzügyi vezetők egyre több figyelmet szentelnek a Ripple-nek mint határokon átnyúló növekedési hídnak. Az SBI vezérigazgatója, Yoshitaka Kitao elárulta, hogy...

Erős hónapot zárt a Monero: mit tartogat a jövő?

A „privacy tokenek” erős hónapot zártak, fölega Monero. Az egész szektorban 54,6%-os átlagos növekedést értek el. A Monero is ebbe a kategóriába tartozik, a token az...

A Bitget elindította az „Affiliates Boost Month” kampányt – akár 5000 USDT jutalommal és gyorsított jóváhagyással

A Bitget, a világ vezető Universal Exchange platformja (UEX) elindította az Affiliates Boost Month kampányt, amely a tartalomkészítőknek, közösségépítőknek és Web3-alkotóknak kínál kiemelt bevételi lehetőségeket....

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.