Míg sokan a digitális eszközök „brókerei” érintő adóbevallási követelmények változása miatt aggódtak, a törvényjavaslat egy másik szakasza többnyire észrevétlen maradt.

Az 1 billió dolláros infrastrukturális törvényjavaslat, amelyet augusztus elején fogadott el a szenátus, és várhatóan a képviselőház is elfogadja, nagy visszhangot váltott ki a kritpoberkekben.

Próbáld ki a BitPadrét, Magyarország legújabb kriptováltóját!

Először az utakról, hidakról és tiszta vízről szólt. Aztán egy fizetős rendelkezés azt ígérte, hogy az amerikai kriptohasználóknak új adóbevallási kötelezettséget ad. Most pedig egy új csavar következik.

A Coinbase Custody-t és Solanát is tagjai között tudó Proof of Stake Alliance (POSA) érdekvédelmi csoport ma közzétett jelentése részletezi a 2700 oldalas törvényjavaslatban szereplő adótörvénykönyv egy „figyelmen kívül hagyott” módosítását, amely bűncselekménynek minősíti a kriptovaluták, NFT-k vagy más digitális eszközök vásárlásának helytelen bejelentését.

Abraham Sutherland jogászprofesszor a POSA tanácsadójaként írva részletezi, hogyan módosítja az infrastrukturális törvényjavaslat az adótörvénykönyv 6050I. szakaszát.

A módosított 6045. szakasz, amely annyi megdöbbenést okozott, amikor a szenátuson keresztüljutott, megváltoztatta a „bróker” fogalmát, hogy az kiterjedjen a kriptovalutákat kezelőkre is.

Az iparági lobbisták és a kriptopénzek szószólói, például a Coin Center nevű agytröszt azzal érveltek, hogy a törvényjavaslat a jelenlegi formájában arra kényszerítené a Bitcoin-bányászokat és a más hálózatokon működő validátorokat, hogy 1099-es nyomtatványokat nyújtsanak be azoknak az embereknek a nevében, akiknek a tranzakcióit feldolgozzák – még akkor is, ha nem rendelkeznek az ehhez szükséges személyes adatokkal.

Csatlakozz Discord-közösségünkhöz és mondd el a véleményed ott is!

A 6050I. szakasz ezzel szemben azoknak az adóbevallási kötelezettségeivel foglalkozik, akik végül megkapják a kriptovalutákat.

Míg az amerikaiaknak már most is jelenteniük kell a kriptonyereségüket az IRS-nek, ugyanúgy, mint más befektetések esetében, Sutherland szerint a módosított rendelkezés sokkal tovább megy:

El kell mondaniuk a kormánynak, hogy ki az érintett, beleértve a társadalombiztosítási számok bejelentését is, ha a digitális eszközök értéke meghaladja a 10.000 dollárt. Ha ezt 15 napon belül nem teszik meg, az bűncselekménynek minősül.

Ez legalább két kérdést vet fel. Először is, ahogy Sutherland megjegyzi, ez ugyanolyan nehézkes, mint a 6045. szakasz módosítása:

„Ez a rendelkezés a lehetetlent követeli meg, mert a digitális vagyont esetleg nem olyan személytől „kapták”, akinek személyazonosításra alkalmas adatai ellenőrizhetők és bejelenthetők – beleértve azokat az eseteket is, amikor a digitális vagyont nem adóazonosító számmal rendelkező személytől vagy szervezettől kapták, pont”.

Másodszor, ahogyan Sutherland utal rá, és ahogyan a Coin Center kutatási igazgatója, Peter Van Valkenburgh egy blogbejegyzésben rámutatott, ez lehet, hogy alkotmányellenes.

Az adótörvénykönyv jelenleg előírja, hogy az embereknek jelenteniük kell az IRS-nek, ha legalább 10.000 dollár készpénzt kapnak. Ez megfelel az alkotmányos előírásoknak, mivel a bank harmadik félként jár el; ellenkező esetben a hatóságoknak a negyedik kiegészítés alapján végzésre lenne szükségük.

A kriptovaluta esetében azonban a peer-to-peer tranzakciók esetében nincs harmadik fél.

Van Valkenburgh erről így fogalmazott:

„Egy két személyt érintő tranzakcióban az egyik személy köteles egy rakás érzékeny információt gyűjteni a partnerétől, és átadni azt a kormányhivatalnokoknak, mindenféle végzés vagy bűncselekmény alapos gyanúja nélkül.”

Bár azt írja, hogy a Coin Center általában „nem ellenzi a készpénz és a kriptovaluták egyenlő bánásmódját”, ebben az esetben a „rendelkezés egy drákói felügyeleti szabály, amelyet már régen alkotmányellenesnek kellett volna nyilvánítani. Kiterjesztése a kriptopénz-tranzakciókra még tovább csorbítaná a törvénytisztelő amerikaiak magánéletét”.

Sutherland megkérdőjelezi azt az eljárást is, amellyel a módosított IRS-szabály törvényerőre emelkedik – egy teljesen független témájú törvényjavaslaton keresztül.

„Egy olyan törvényt, amely bűncselekményeket hoz létre a digitális eszközök felhasználói számára, nyíltan kellene megvitatni, nem pedig csendben beilleszteni egy ilyen törvényjavaslatba” – írta.

Olvastad már? Lehet, hogy már nem megy 39 ezer alá a bitcoin

Forrás: decrypt.co

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

Próbáld ki a BitPadrét, Magyarország legújabb kriptováltóját!


Tájékoztatás: A kriptoworld.hu oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások, cikkek nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon befektetési tanácsadóval!

A cikkekben megjelenő esetleges hibákért téves információkból eredendő anyagi károkért a kriptoworld.hu felelősséget nem vállal.