Az angol fogyasztóvédelem nekimegy a kriptós reklámoknak

Az Egyesült Királyság reklámokkal foglalkozó hatósága, az ASA megnövelt kapacitásokat fordít a félrevezető kriptopénzes reklámok leállítására, ehhez pedig még mesterséges intelligenciát is bevetnek.
Az ország amúgy is éppen egyre szigorúbban bánik a kriptoipar egészével, így nem meglepő, hogy a helyi reklámipar legnagyobb szervezete és egyben felügyelője a kriptós reklámokat vette célba.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről és érdekességekről – kövess minket Facebookon is, és legyél naprakész a kriptovilágban!


A Financial Times információi alapján az angliai független szabályozó szerv a következő hónaptól nagy erőket fordít, hogy a félrevezető kriptopénzes reklámokat felszámolja.
Miles Lockwood, a fogyasztói panaszokat kezelő részleg igazgatója szerint a felelőtlen kriptós reklámokat az online felületeken és a közösségi médiában szintén figyelni fogják.

„Számunkra most ez a legfontosabb prioritás. Ha valahol problémát észlelünk, gyorsan és keményen lecsapunk.”

Lockwood elmondása alapján a kriptós reklámok egyfajta „vörös kód” besorolást kapnak a pénzügyi reklámok között.
A szabályzó testület pedig még több erőforrást fordít a gyanús hirdetések eltávolítására, ehhez pedig még mesterséges intelligenciát is bevetnek.
Az ASA a közösségi média-platformokkal is együtt dolgozik, hogy ők tőlük függetlenül is levegyék a csalás gyanújába keveredett reklámokat.
A felügyelet különböző figyelmeztetések kiadását is tervezi, és a hirdetőket is kötelezné, hogy a reklámokban a kockázatokat is közöljék.

„Tisztában vagyunk vele, hogy vannak még olyan megoldások, amelyekre nem tudtunk kellő figyelmet fordítani idáig.”

A jelentések alapján az ASA főleg azért megy neki újult erővel a kriptós reklámoknak, mert ezek, illetve az általuk promótált befektetési lehetőségek nagy része kívül esik a szigorú angol pénzügyi hirdetési törvények hatáskörén.
Idén már kifejezetten több energiát fordítottak a kriptós reklámokra, többek között a Luno és a Coinfloor kriptotőzsdék hirdetéseit is levetették.

Az ASA növekvő figyelmével ellentétben az ország pénzügyi felügyelete, az FSA nem hiszi, hogy a hirdetések lennének a fő faktor a kriptós befektetések esetén. A múlt hónapban kiadott jelentésükben erre jutottak a kriptofelhasználók megkérdezése után.

„Csak az emberek egy nagyon kis része vásárol kriptopénzt hirdetések alapján, de akik így tesznek, azok sokszor tényleg rosszul járnak.”

Olvastad már? Valósággal „felforralja” a New York-i Seneca-tavat a Bitcoin-bányászat a mainstream szerint

Forrás: cointelegraph.com

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!


Legfrissebb bejegyzéseink

A Bitget beizzítja a bevételi szezont – ingyenes kereskedést kínál az amerikai részvénytokenekre

A világ legnagyobb univerzális tőzsdéje, a Bitget, most teljesen eltörölte a díjakat az amerikai részvénytoken-kereskedésre. Nincs jutalék, nincs gas-díj – csak tiszta profitvadászat a legnagyobb...

19 milliárdos zuhanás 40 perc alatt – mi történt valójában a Binance-en?

Október 10-én mindössze negyven perc alatt több mint 19,3 milliárd dollár tűnt el a kriptopiacról. A Binance-en hirtelen összeomlott több „wrapped” eszköz ára, likvidálási lavinát indítva...

A kriptopiac esik, az XRP veszélyzónába került

A kriptopiac ismét erős nyomás alá került. 2025. november 4-én a teljes piaci kapitalizáció több mint 4%-kal, 3,45 billió dollárra esett vissza. A Bitcoin 104.000 dollár...

Irán vadászatot indított az illegális Bitcoin-bányászok ellen

Irán energiaellátása ismét válságba került, mivel a Bitcoin-bányászat robbanásszerű terjedése soha nem látott terhet ró az ország elektromos hálózatára. A hatóságok most országos razziákba kezdtek, hogy...

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.