A Paris Saint-Germain is szurkolói tokeneket bocsát ki

A Paris Saint-Germain profi labdarúgócsapat a Socios.com blokklánc technológiával foglalkozó platformmal együttműködve szurkolói token-rendszert hoz létre – derül ki egy, a Cointelegraphon keresztül kiadott sajtóközleményből.

A francia első osztályban játszó PSG-t az ország legnépszerűbb csapatának tartják.

A „socios” kifejezés a spanyol nyelvben tagot, társat jelent, a Socios pedig magát egy digitalizált crowd-funding koncepció köré épülő szervezetként írja le, ráadásul nevük a Real Madrid és az FC Barcelona csapatokhoz is kapcsolódik.

A platformot az a chiliZ üzemelteti, amelyik kriptoalapú sportfogadásokkal, fogadási megoldásokkal foglalkozik, és olyan volumenű befektetők támogatását tudhatja magáénak, akik a Binance kriptovaluta váltó mögött is állnak. Alexandre Dreyfus vezérigazgató CT-nek adott információi alapján a chiliZ eddig több mint 66 millió dollárnyi támogatást gyűjtött be.

Ennek a platformnak a segítségével dobja piacra a PSG csapata speciális rajongói tokenjeit, amelyeket megvásárolva a szurkolók különböző előjogokat és kedvezményeket kaphatnak, illetve VIP státuszra, VIP szolgáltatásokra lehetnek jogosultak.

Így az ilyen tokennel rendelkező rajongók szavazhatnak majd például a klub mezének kinézetére, a stadionban szóló zenére, a klub logójának kinézetére is, illetve a hónap/meccs játékosára, barátságos mérkőzésekre, jótékonysági cselekedetekre és közösségi eseményekre.

Dreyfus nyilatkozata szerint csupán korlátozott számú tokent tesznek elérhetővé, ugyanis a cél nem a klub vállalati struktúrájának megváltoztatása, hanem a szurkolók klub iránti elköteleződésének erősítése a kriptotechnológia segítségével.

Marc Armstrong, a PSG kapcsolatokért felelős vezérigazgatójának sajtóközleményéből idézve:

„A Paris Saint-Germain elhatározta, hogy kihasználja a kriptovalutákban rejlő lehetőségeket. Ez a forradalmian új, innovatív technológia nagy hatással lehet a klub üzleti stratégiájára és a szurkolókkal való kapcsolatának szorosságára.”

A PSG szurkolói tokenjeivel a socios.com platformján lehet kereskedni, ám egyelőre csak egy natív pénznem, a chiliZ tokenje ($CHZ) ellenében. A tokenek árazása és a valós funkciók hozzárendelésének dátuma még kérdéses, de a vezetőség állítása szerint még a következő szezon előtt meg fog történni.

Dreyfus szerint a kezdeményezés segíthet az embereknek jobban megismerkedni a kriptovalutákkal és a blokklánc-technológiával is, illetve a PSG, mint első kriptoközösséghez csatlakozó futball klub, szeretné ezt a lehetőséget megismertetni a világ több száz millió focirajongójával is

Forrás: cointelegraph.com

Várjuk hozzászólásaitokat itt lent, illetve a közösségimédia-felületeken. Ne hagyd ki a többi hírt, és iratkozz fel hírlevelünkre. Ne felejtsd el nyomon követni oldalunkat a Facebookon az Instagramon és a Twitteren. Legyen szép napod! 🙂

Legfrissebb bejegyzéseink

Az AI tokenek estek, de új Solana mémcoin-hullám indul

Vendégbejegyzés 2025 végére a kriptovilágban a sztorik gyorsabban születtek, mint ahogy az árfolyamok követni tudták őket. Az év első felében az AI tokenek voltak a reflektorfényben:...

A Coinbase-prémium újra pozitívban – visszatérnek az amerikai nagybefektetők a Bitcoinhoz

A Bitcoin újra átlépte a 93.000 dollárt, néhány nappal a meredek visszaesés után. A gyors felpattanás mögött egy olyan piaci jelzés áll, amelyet a profi...

A Ledger szerint a Solana telefonokban használt népszerű chip sebezhető

Egy új kutatás rávilágított arra, hogy a MediaTek MT6878 chip — amelyet számos fogyasztói elektronikai eszközben használnak — nem rendelkezik azokkal a fizikai védelmi rétegekkel,...

Oroszország elismeri a kriptopénzek szerepét – új korszak kezdődhet

Egyre nyilvánvalóbb, hogy Oroszország gazdasági szerkezetét már nem lehet a kriptovaluták figyelembevétele nélkül értelmezni. A Kreml eddig óvatosan kezelte a témát, most azonban saját tanácsadói...

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.