Pert indít a Nike – illegálisan árulták a cipőiről készült NFT-képeket

-

Néhány jogosulatlan, Nike cipőről készült képet a tényleges tornacipők értékének háromszorosáért árulnak NFT formájában.
A Nike ma pert indított a StockX online sneaker viszonteladó ellen egy New York-i szövetségi bíróságon, azt állítva, hogy a detroiti székhelyű kereskedő engedély nélkül árulja a Nike sneakerek képeit non-fungible tokenekként (NFT).

Kriptovalutát vennél vagy eladnál? Próbáld ki a CoinCharlie-t, Magyarország legújabb kriptováltóját!


Január óta a StockX a „Vault” kollekciója részeként sokféle sneaker témájú NFT-t árult.
Az NFT-ket nyíltan valódi tornacipőkről mintázták, és a Nike azt kifogásolja, hogy a StockX azt mondta a vásárlóknak, hogy az engedély nélküli NFT-ket „a közeljövőben” fizikai árukra lehet majd beváltani.
A panasz szerint a StockX több mint 500 Nike márkájú NFT-t adott el, mióta január 18-án elindította „Vault” blokkláncvállalkozását, és néha több mint háromszorosát fizette ki az NFT-k hivatalos fizikai megfelelőinek értékéhez képest.
A Nike beadványa szerint ez egyértelműen a szerzői jogok megsértésének esete:

„Ezek az engedély nélküli termékek valószínűleg összezavarják a fogyasztókat, hamis asszociációt keltenek e termékek és a Nike között, és felhígítják a Nike híres védjegyeit.”

Kép: StockX.

A tavaly áprilisi 3,8 milliárd dolláros piaci értékeléssel rendelkező viszonteladói platform az elektronikai cikkektől kezdve az utcai ruházati cikkeken és a gyűjteményeken át az órákig, kézitáskákig, sőt még a Bored Ape Yacht Club (BAYC) fizikai gyűjteményekig mindennel foglalkozik.

A Nike, az Adidas és a metaverse

Az olyan vállalatok, mint a Nike és a Meta, a korábbi Facebook, nagyban fogadnak a kialakulóban lévő metaversumra és az NFT-k felemelkedésére.
Tavaly novemberben a sportruházati cég négy beadványt nyújtott be a virtuális áruk védjegyeztetésére az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegy Hivatalához.
Még abban a hónapban virtuális főhadiszállást is építettek a Robloxban, egy magával ragadó 3D-s (bár nem blokkláncalapú) online multiplayer játékban.
Decemberben a Nike bejelentette, hogy felvásárolta az RTFKT Studiost, ezzel is előmozdítva a sneakertémájú digitális gyűjthető tárgyak készítése iránti elköteleződésüket.
Üzleti riválisuk, az Adidas szintén nem szeretne lemaradni. Novemberben két nagy horderejű bejelentés is napvilágot látott az Adidas Metaverse-törekvéseivel kapcsolatban: A vállalat partnerségre lépett a Coinbase kriptotőzsdével, és telket vásárolt a The Sandbox nevű blokklánc metaverse játékban.

A Nike legutóbbi jogi lépése újabb bizonyíték arra, hogy ezek a vállalatok nagyon komolyan veszik a digitális világot.

Olvastad már? A Nintendo is érdeklődik a metaverse iránt

Forrás: decrypt.co

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!


Legfrissebb bejegyzéseink

Milyen út vezetett el a 100.000 dolláros bitcoinig?

A Bitcoin az első kriptovaluta átlépte a 100.000 dolláros küszöböt, ami sorsfordító pillanatot jelent 15 éves történetében. A fillérekből 100.000 dollárig: a Bitcoin figyelemre méltó fejlődése A...

Chainlink & Litecoin árfolyam elemzés 10.10.

Prémium Chainlink & Litecoin A kriptopiac zuhanórepülésben van! A Bitcoin árfolyamának esése a tokenek többségének, így a Chainlink és a Litecoin árát is lenyomta. Közben, miközben a piacok...

Bitcoin (BTC) árfolyam elemzés 10.10.

Prémium Bitcoin (BTC) A kriptopiac 24 óra alatt 5,62%-ot esett, és jelenleg 349,745 milliárd dolláros kereskedési volumen mellett 3,44 billió dollárt ér. Ezek után a Bitcoin árfolyama is...

Az Ethereum kereskedők új rekordot várnak a jövő héten

A kriptopiacon fokozódik az izgalom az Ethereum körül, és sok elemző úgy véli, hogy az Ethereum ára hamarosan új magasságokba emelkedhet, egyesek szerint még a...

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.