Megüthetik a bokájukat az NFT-ket reklámozó celebek

A Truth In Advertising, a TINA.org fogyasztóvédelmi szervezet szerint a celebek által a közösségi médiában promótált NFT-k esetében felmerülhet a fogyasztók megtévesztése.
A szervezet 19 hírességet nevezett meg, akik a saját oldalaikon feltűnően pozitívan nyilatkoztak bizonyos tokenekről, de ezekkel a projektekkel állítólag közeli kapcsolatban voltak.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről és érdekességekről – kövess minket Facebookon is, és legyél naprakész a kriptovilágban!


A nevek között olyanokat találunk, mint a sportoló Floyd Mayweather és Tom Brady, a zenész Eminem és Snoop Dogg, és több színész is, például Gwyneth Paltrow.

„Ezek a hírességek a saját közösségi média felületeiken hájpolták ezeket az NFT-ket, de a legtöbb esetben nem közölték, hogy pénzügyi kapcsolatban állnak a projektek mögött lévő vállalkozásokkal.”

Az NFT-k olyan tokenek, amelyek digitális tulajdonjogot képviselhetnek bizonyos alkotások, sokszor művészi értékkel bíró dolgok esetén is. Így nem ritka, hogy világszerte ismert nevek állnak be egy-egy projekt mögé valamilyen szinten.
A szervezet jogi szempontból nem tud büntetéseket kiszabni, de a nyílt levelében kifejtette, a celebek ilyen közreműködése az iparágban potenciálisan káros hatással lehet a fogyasztókra.
A fogyasztóvédők elmondták, a legfőbb aggályok közé tartozik az is, hogy befektetési szempontból ezek a digitális eszközök spekulatívnak számítanak, és nagy pénzügyi kockázatot hordoznak magukban.
A TINA. org korábban, június elején már küldött hasonló levelet Justin Bieber és Reese Witherspoon számára is, hiszen mindketten beszéltek már NFT-ről a közösségi médiában.

Kereskedj $500 bónusszal és találd meg a következő Gem coint a KuCoinon!

Bieber jogi csapata szerint ezzel nem sértettek törvényt, bár igéretet tettek arra is, hogy a későbbiekben részletesebben is nyilatkoznak. Witherspoon ügyvédei pedig megosztották, hogy a színésznő nem részesül semmiféle ellentételezésben az NFT projektek részéről.
A TINA.org úgy véli, az ilyen típusú reklámozás sérti a szövetségi törvényeket, egészen pontosan a Federal Trade Commission szabályait, amelyek a hírnév kihasználásáról, és a fizetett promócióról szólnak.
Az FTC iránymutatása alapján a celebeknek, influenszereknek egyértelműen jelezniük kell, ha egy-egy termék vagy projekt esetén pénzt kapnak a megemlítésért.
Egyelőre még nem tudni arról, hogy kapotte bármelyik híresség bármilyen büntetést vagy bírságot azért, mert kriptopénzeket vagy NFT-ket reklámoztak.
A jelenleg is folyó pereskedések sorában a két legnagyobbnak Elon Musk és Mark Cuban ügye számít. Előbbi a Dogecoin miatt, utóbbi pedig a bedőlt Voyager kriptós termékeinek köszönhetően került a hatóságok célkeresztjébe. Matt Damon is feltűnt egy kriptós reklámban, azóta viszont vélhetően már megbánta ezt, hiszen folyamatosan ezzel piszkálják, és nevetnek rajta.
A SEC, az amerikai tőzsdefelügyelet már 2017-ben, az akkori ICO-láz közepén kiadott egy közleményt, amelyben felhívta a befektetők figyelmét arra, hogy nem érdemes a celebekre hallgatni pénzügyi téren.

„A befektetőknek érdemes figyelembe venni, hogy a hírességek feltűnése ezekben a kampányokban nem pártatlan, hanem valójában fizetett promóció. A celebeknek pedig sokszor nincs meg a megfelelő mértékű tudásuk, hogy eldöntsék, az általuk reklámozott befektetések megfelelnek-e egyáltalán a törvényeknek.”

A SEC elmondása szerint a celebek, influenszerek a saját közösségi média csatornáikon megtehetik, hogy termékeket, szolgáltatásokat reklámozzanak.
Viszont ha ezért pénzt kapnak, akkor törvényi kötelességük elmondani ezt a hallgatóságnak, mégpedig részletesen, hogy honnan kaptak ellentételezést, és pontosan mennyit.

Olvastad már? Megállíthatatlannak tűnik az NFT a játékiparban

Forrás: cointelegraph.com

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.

Legfrissebb bejegyzéseink

Elképesztő: 500 millió dollárt gyűjtött egy mémcoin projekt 12 perc alatt – jön a következő ICO-hullám?

A Solana közösség és a kockázati tőkések szerint a projekt új korszakot nyithat az internetes tőkebevonás világában. A mémcoin-launch platform, a Pump.fun 500 millió dollárt gyűjtött össze...

Visszatérhet a Bitcoin-maci? Xapo Bank-vezér szerint a ciklus még él

A négyéves Bitcoin-piaci ciklus — amely új történelmi csúcsokat követően mély korrekciókkal jár — a közhiedelemmel ellentétben még nem halt ki, állítja Seamus Rocca, a...

Túléli a BTC-tartalékot felhalmozó cégek többsége az adósságcsapdát?

Ma ott tart a Bitcoin piac, hogy olyan nagy nevek, mint a Marathon Digital vagy a Nakamoto, több, mint 725.000 darab bitcoint tartanak a saját...

A piaccal együtt a SOL is pörög, egyre többen csatlakoznak a Snorter ICO-hoz is

Vendégbejegyzés A Solana egy nap alatt csaknem 5%-ot emelkedett a Bitcoin újabb ralijának hatására. Bár a Bitcoin új csúcsa az egész piacra pozitív hatással volt, a...

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.