Hogyan született meg az az elképzelés, hogy létrehozzatok egy törzsvásárlói kriptovalutát?

Ez egy hosszú történet, ha nem probléma, akkor kezdeném az elejéről. Én egy 25 éves informatikai cég tulajdonosa vagyok, ahol eddig is kínáltunk minden vásárlónknak „Hűség jutalmat”, hogy visszatérjenek hozzánk.

A kriptovalutával öt éve kezdtem foglalkozni. Először azért, mert bejött irodánkba 3 egyetemista vásárló, és vettek egy bányászgépet, én pedig nem igazán értettem, hogy ez pontosan hogyan működik. Ezért utána érdeklődtem a lehetőségnek és elkezdtem én is bányászni.

Folyamatosan közelebb kerültem a kriptóhoz, elkezdtem kereskedni, és elkezdtek érdekelni a magyar tokenek, bár soha nem volt velük kapcsolatom.

Egy teljesen véletlen vásárlás alkalmával sikerült kapcsolatba kerülnöm Sándor Fábiánnal, aki a Hungarian Vizsla Inu alapítója. Sokat beszélgettünk, először is, hogy vásárolok-e egyáltalán az Ö általa megalkotott kriptotokenből.

Mondtam, hogy természetesen. Utána eljött az a lehetőség, hogy elfogadnék-e a webáruházamban kriptotokent vásárlásért. Természetesen azonnal igent mondtam rá.

Egy Fábiánnal folytatott hosszas beszélgetés után arra az ötletre jutottunk, hogy mi lenne, ha a BevaChip áruháznak is létrehoznánk egy tokent, amit lojalitásként az ügyfeleknek tudnánk adni. Szóval így jött össze a token gondolata.

Tavaly novemberben jutottunk el a döntésig, hogy akkor szeretnénk is létrehozni, és így került sor arra a lehetőségre, hogy a Hungarian Vizsla Inu első inkubációs programjaként létrejött a tokenünk, a CryptoChip.

Próbáltunk arra törekedni, hogy ne teljesen kötődjön az én áruházamhoz, a bevachip.hu-hoz, de a symbolikája az BVC maradt.

Nem szerettük volna úgy elnevezni, hogy másoknak idegen legyen, hisz ez egy utility token lett, amit hosszú távon szeretnénk sok áruházban elfogadtatni, mind magyar, mind pedig nemzetközi szinten.

Próbáld ki a BitPadrét, Magyarország legújabb kriptováltóját!

Említetted a Hungarian Vizsla Inut mint partnereket, de összességében ki áll a CryptoChip mögött, ki az, aki a projektért felelős? Van egy csapat, ami a HVI-től független, vagy pedig szoros együttműködésben zajlik a fejlesztés?

Szoros együttműködésben csináljuk, hisz ők voltak a szakmai hozzáértők. Az én 25 éves informatikai cégem a fedezetet és a bizalmat képviseli az ügyfelek felé.

Tehát van egy cég, amit 25 éve én vezetek és működtetek – ezzel próbáljuk azt tudatni az ügyfelek felé, hogy ez egy hosszú távú dolog. Manapság ugye jellemző ez a „jön a token, megy a token” típusú hozzáállás, amit nem igazán szeretek.

A tokenek világában kevés alkalommal ismerhetjük a tulajdonost, a céget, ami mögötte áll. A cégünk teljes stábja dolgozik velünk, mind grafikai, mind technikai szinten.

Ez mindenképp komoly előnyt jelent a megbízhatóság szempontjából. Magyarázd el kérlek, hogy nagyjából hogyan kell elképzelni egy ilyen törzsvásárlói kriptovalutát. A meglévő hűségprogramokat már ismerjük, különféle pontgyűjtés, későbbi vásárlási kedvezmények. Ezekkel a hagyományos rendszerekkel összehasonlítva miért jobb a tiétek, miért kínál újat?

Nagyon fontos azt elmondani, hogy a törzsvásárlói programokból kismillió darab van, ebből próbáltunk egy kicsit jobbat kisajtolni, arra törekedve, hogy a miénk sokkal jobb legyen.

Hasonlítsuk össze mondjuk egy mindenki által ismert Auchan pontgyűjtő kártyával. Minden egyes vásárlás után kapok egy kis pontot.

Ez ugyanígy működik nálunk is, minden egyes vásárlás után pontot adunk az ügyfeleknek.

De míg egy hagyományos kártyánál gyűjtögetem, gyűjtögetem a pontokat, és azt csak én vehetem igénybe, addig hogyha kripto lojalitási programban gondolkodunk, akkor azt a tokent ha fizikálisan odaadjuk az ügyfélnek, azzal kihasználhatjuk a kriptovilág számtalan előnyét, ergo oda tudja adni bárkinek. A családtagok között akár össze is lehet vonni ezeket a pontokat.

A mai inflációs viszonyok között nagyon fontos, hogy dolláralapú visszatérítésünk van, amit el tud költeni az ügyfél.

Ha egy hagyományos pontot kap bármiféle pontgyűjtő kártyával, akkor azt csak abban az egy adott áruházban tudja elkölteni, és nem lehet összevonni.

Ha kriptóban adjuk ezt oda az ügyfélnek, akkor azoknál az áruházaknál is el tudja költeni, akik csatlakoznak hozzánk. Ergo kicsit szabadabban tudja kezelni a pontgyűjtő lehetőségeket.

Viszont ha egy másik áruház is ad neki a tokenből az ő vásárlásai után, akkor azokat a tokeneket én is el tudom fogadni, és nálam fogja elkölteni a lojalitási pontjait.

Nagyon fontos lehetőség, hogy mozgatható, likvid, máshol is el tudjuk költeni, és nem inflálódó, hanem deflálódó, ha a dollárt vesszük alapból.

Ez a funkció az ügyfelek szempontjából rendkívül hasznos, de mi a helyzet a webshopokkal, nekik miért hasznos? Hiszen sok esetben azért alkalmaznak hűségrendszert, hogy a saját boltjukba csábítsák vissza a vásárlókat.

Ha a hűségpontot odaadom valakinek, és van egy áruház, aki csatlakozott hozzánk, akkor olyan ügyfeleket tudok hozzá bevonzani, akik egyébként nem biztos, hogy megtalálnák a boltot.

Ezt úgy szoktam mondani, hogy tegyük fel, van egy gyertyakészítő. Ha az én ügyfelem kapott lojalitási pontokat, de épp gyertyát szeretne venni, akkor van egy lehetősége arra, hogy ezt a tőlem kapott pénzt elkölti mondjuk a gyertyakészítőnél.

Ha így dönt, akkor a gyertyakészítőnek azért jó csatlakozni a programhoz, mert olyan ügyfelet kap, aki egyébként nem biztos, hogy hozzá ment volna.

De mivel el tudja költeni a lojalitásból kapott tokent ennél a cégnél, őt fogja választani. Szóval ezért éri meg nekik: olyan ügyfeleket kaphatnak, akik egyébként lehet, hogy nem is mentek volna hozzá.

És persze ott van a befektetési lehetőség is, hiszen bízunk benne, hogy a kriptopiaci vérfürdő ellenére a piac idővel megindul felfelé.

LÉGY TE A KRIPTOWORLD CSÁSZÁRA

Vannak-e már bekapcsolódott webshopok?

A miénkkel együtt összesen 3 webáruházban van elfogadó státuszban a CryptoChip. Jelen pillanatban azért nehéz, mert a szabályozás nem működik cégek esetében.

Mi kértünk a NAV-tól állásfoglalást, és egy egészen másra kaptunk választ. Szerettük volna a cégek felé hivatalossá tenni, hogy hogyan tudják ezt könyvelni. Azóta beadtuk a második kérvényt is állásfoglalásra, amelyben már kicsit konkrétabban kérdezünk.

A cégek reakciója ugyanis jelenleg olyan, hogy oké, de hogyan tudjuk elszámolni? Ez tehát jelenleg még picit nehézkes.

Nem tudjuk azt mondani, hogy A, nem tudjuk azt mondani, hogy B, mert nem tudjuk, hogy mit gondol jelenleg a Szabályozó.

Szerintünk ugyanúgy kell kezelni, mint bármiféle dolláralapú folyószámlát, tehát ha a tokent az eladás és vétel alapján dolláralapon tartja nyilván a cég, akkor azt be tudja a könyvelésébe illeszteni hivatalosan, és abból nem lesz semmiféle probléma.

Tehát a legnagyobb akadály, amit el kell hárítani, az a szabályozók részéről áll fenn.

Így van.

A magyar piacon abszolút egyedülállóak vagytok, de a nemzetközi színtéren mennyire elterjedt ez a törzsvásárlói rendszer?

Szerintem nemzetközileg is több ilyen program működik. Magyarországon vagyunk, magyaroknak szólunk elsősorban. Nehéz felmérni, hogy hány ilyen cég létezik, hiszen jelenleg 17.000 token van, nyilván nem ismerem az összeset.

Kettőt-hármat ismerek, akik hasonló módon működnek. De ott úgy csinálják, hogy a vásárlóknak egy bizonyos vásárlás után igényelniük kell a kapott tokeneket – mi viszont ezt automatizálnánk, minden vásárlás után mi küldenénk ki az ügyfél felé a pénzét.

A magyar INLOCK-nál több mint 8%-os kamatot is kaphatsz kriptomegtakarításaid után.

És mi a helyzet azokkal a hűségrendszerekkel, amelyek ugyanúgy több áruházban felhasználhatók, de nem használnak kriptopénzeket? Inspirálóan hatottak-e rátok?

Igen, inspiráltak minket. Az OnlinePénztárcával fel is vettük a kapcsolatot, de nem sikerült dűlőre jutnunk.

Mindenki azt mondta, hogy az OnlinePénztárca ugyanaz, mint a miénk, de igazából nem, mert ott nem a saját pénzéből vásárol az ember.

Pontosítok: az OnlinePénztárcánál valamiféle lehetőség áll fenn, hogy kapj valamilyen kedvezményt, de csak akkor kapsz kedvezményt, ha az OnlinePénztárca felé a kedvezményt biztosító cég befizeti a szükséges összeget.

A mi esetünkben viszont a webáruház direktben az ügyfélnek fogja elküldeni a tokent, hisz minden áruháznak fizikailag kell rendelkeznie bizonyos mennyiségű tokennel.

Vagyis amikor az összeg kiutalásra kerül, az fizikailag is bekerül az ügyfél pénztárcájába. Ezzel aztán azt csinál, amit akar.

Eladhatja, tarthatja, kereskedhet vele a tőzsdén, hiszen két tőzsdén is jelen vagyunk már. Vagy odaadja a szomszédasszonynak, mert azt mondja, „költsd el, Mari néni, mert neked jobban kell.”

Ha már említetted a tőzsdét, akkor térjünk át a rendszer leírásáról magára a kriptopénzre. Ennek az egész interjúnak valamilyen szinten az az apropója, hogy felkerültetek a CoinTiger kriptotőzsdére, és így már két helyen is kereskedhetnek a tokenetekkel, ami ritkaságszámba megy a magyar piacon. Hogyan zajlik egy ilyen listázási, tőzsdére kerülési folyamat? Hogyan zajlott a ti esetetekben, milyen feltételeknek kellett megfelelnetek?

Listázás esetén, először is nagyon sok pénzt kell befizetnünk, hogy egyáltalán szóba álljanak velünk. Megnézik a token élettörténetét, megnézik, hogy hivatalosak vagyunk-e, hogy nem akarunk-e csalni.

Nagyon sok céges adatot kértek be, ellenőrizve azt, hogy tényleges, működő cég áll a token mögött. Majd létrehozták a listázási feltételeket.

Mi ezt aláírtuk mint szerződést, és már meg is volt a dolog. Tehát ez nem volt annyira egyedülálló, hisz kismillió cég kismillió tokenje felkerül a tőzsdére.

De eléggé átnéztek minket, hogy megfelelünk-e ezeknek a kritériumoknak, nem tartozunk-e a „tróger bandák” közé. A CoinTiger már a második listázásunk volt.

A megjelenésünk utáni 4. héten már ott voltunk az IndoExen, ami egy kisebb, belépő szintű tőzsde. Amikor beadtuk a listázási kérvényt, akkor ellenőrzésre beadtuk a tokent a CoinMarketCapnek és a CoinGeckónak is. Az IndoEx-megjelenés napján, 3-4 órával a listázás után mára rajta is voltunk a CMC-n.

Ez szintén egyedülálló az országban, hiszen olyan még nem volt, hogy 4 héttel az indulása után egy token megjelenjen a CoinMarketCapen.

Volt egy óriási árnövekedés, egészen 18.000-szeresére ment fel az árfolyam, ezt még kimondani is nagyon sok.

Itt azt tegyük hozzá, hogy első megjelenéskor sok esetben a kereskedőbotok, és egyéb algoritmikus kereskedőeszközök veszik a tokent, akik arra számítanak, hogy nagyot kaszálnak majd ebből.

Így van, ezt mi is megkaptuk, nagyon nagy forgalmat generáltak, de mint a legtöbb token, ezt követően visszaálltunk egy alapszintre.

Ezt jól is tartottuk, amíg el nem kezdődött a kriptovérfürdő. Ez ránk is negatív hatással van, hiszen a Binance SmartChainen működünk, így mi is megszenvedjük ezeket az eséseket.

Ami nálunk nagyon fontos, hogy utility tokent hoztuk létre, tehát nem egy hájp gondolat áll mögötte. A legtöbb mostani token a hájpra van beállítva. Ha most éppenséggel nincs akkora értéke a tokennek, az nem elkeserítő, hiszen hosszú távban gondolkodunk.

Aki megérti a rendszerünk mögötti elgondolást, az tudja, hogy előbb-utóbb, amikor létrejön a szabályozás, amikor egyre több és több áruház csatlakozik hozzá, amikor a piaci környezet egy kicsit fölfelé emelkedik, a mi tokenünk egy nagyon erős token lesz.

Túl tudtuk élni az első két évet, úgyhogy úgy gondolom, ténylegesen látják mögötte a munkát, és hogy nem arra szolgál, hogy hirtelen pénzt vegyünk ki belőle.

A likviditásunk két évre le van zárva, így ha bármi baj történne, mi akkor sem tudnánk hirtelen lelépni az ügyfelek pénzével. Ezek mind olyan dolgok, amiket arra hoztunk létre, hogy növelhessük az ügyfelek bizalmát.

Professzionális Copy Trading a Bitget-től! Próbáld ki!

Mennyire aggódtok attól, hogy a NAV közbeszól?

Azt gondolom, hogy a Döntéshozók nem fogják ellehetetleníteni a működésünket, hiszen azt tapasztaljuk, hogy Magyarországon egész pozitívan állnak a Kriptovilághoz.

Létrehozták már az első szabályozást, ami magánszemélyeknek szól, innen már csak egy lépés, hogy a cégek számára is megalkossák ezt. Ha ez szabályozott mederben fog futni, akkor meg vagyok győződve arról, hogy nem lesz gondja ebből a magyar tokeneknek.

Szeretnétek mainstreammé válni, vagy szeretnétek megmaradni a kisebb webáruházak hűségtokenjének?

Én szeretnék elmenni a mainstream felé. Ezzel kapcsolatban van egy futó projektünk, egy webshopverseny fő támogatója leszünk, ez az Év Webshopja 2022.

Ebből ugye két nagy verseny van, az egyiket az Árukereső szervezi, a másikat pedig a Complexpress Logisztika. Ezen több mint 500 áruház indul el évente.

Az első, második és harmadik díjnak tokeneket ajánlottunk fel. Ott leszünk mint webáruházaknak szóló kiemelt partner.

Nagyon fontos dolog, hogy a verseny egyik értékelési szempontja, hogy milyen új lehetőségeket vonnak be az áruházakba, akár fizetés, akár dizájn tekintetében.

Bízunk abban, hogy ha egyik-másik webáruház lát majd bennünk fantáziát, akkor a többi is azt fogja mondani, hogy ha A áruház már rendelkezik ilyen elfogadással, akkor az már előnyt jelent ebben az áruházi versenyben.

Ezért szeretnénk, ha az 500-ból legalább 2-300 ügyfelünk lenne nekünk is, akikkel majd együtt tudunk dolgozni.

Weboldal: bevachip.hu

Weboldal: cryptochiptoken

Twitter: cyptochiptoken

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!