A tartalomkészítők között is egyre népszerűbb az NFT

A művészek és a tartalomkészítők az NFT-k révén átveszik az irányítást márkáik felett, és ezzel a 100 milliárd dolláros határt is átlépik az alkotói gazdaságban.

Az NFT-k olyan környezetet teremtettek, amelyben a művészek átvehetik az irányítást munkájuk és pénzügyeik felett.

Próbáld ki a BitPadrét, Magyarország legújabb kriptováltóját!

A szakértők egyetértenek abban, hogy azoknak a művészeknek és alkotóknak, akik tokenizálják a munkájukat és NFT-ként bocsátják ki, többé nem kell közvetítőkkel foglalkozniuk.

Bár a galériák hagyományosan elvégezték a munkát a vevők megnyerésében, hasznosságuk egyre csökken, mivel az olcsóbb decentralizált alkalmazások megkönnyítik a befektetők számára, hogy közvetlenül kapcsolatba lépjenek kedvenc művészeikkel.

Ez új paradigmát hoz létre az NFT-k által vezérelt alkotói gazdaságban.

Mivel ez a piac meghaladta a 100 milliárd dollárt, és az OpenSea és a LooksRare NFT piacterek a DappRadar szerint napi 100 millió dollár feletti forgalmat bonyolítanak, az alkotóknak érdemes kitalálni, hogyan tudnak minél nagyobb értéket kihozni az általuk előállított munkából.

Danielle Weber ausztrál NFT-művész úgy véli, hogy több művésznek kellene tokenizálnia a munkáját, és átvenni az irányítást a személyes márkaépítés felett.

A 10 éve alkotó művész felvázolta, hogy milyen sok hiányosságot érzékel a hagyományos művészeti iparban, és hogyan segítettek neki az NFT-k ezeket kijátszani.

Ő határozottan támogatja az NFT-ket, mint az alkotók új eszközét.

„Mindenképpen minden művészt arra bátorítok, hogy tokenizálják a műveiket. Ami igazán vonzott az NFT művészeti színtérre való belépés lehetősége, az az, hogy a művészet mindenki számára elérhetőbbé válik.”

A hozzáférhetőség fontos szempont a művészek számára, hiszen ha több ember látja a munkájukat, akkor nő az eladási esélyük.

Az NFT megkönnyíti a közvetlen interakciót a művészek és a rajongók között, közvetítők nélkül. Ez létrehozta azt, amit Weber „gyönyörű körforgásnak” nevezett.

Julien Genestoux, a Medium blogszolgáltató weboldal korábbi vezető mérnöke egyetért azzal, hogy a művészeknek és tartalomkészítőknek az NFT-ken keresztül kell átvenniük az irányítást termékeik felett, beleértve a rajongókkal való interakciót is.

A magyar INLOCK-nál több mint 8%-os kamatot is kaphatsz kriptomegtakarításaid után.

Egy április 6-i interjújában elmondta, hogy az NFT technológia segít „megszüntetni az önkényes korlátokat” a művészek és a rajongók között.

Genestoux úgy véli, hogy az alkotóknak megvan a lehetőségük arra, hogy úgy népszerűsítsék magukat, ahogyan szeretnék, de ezzel egy plusz teher is jár.

Szerinte mielőtt az alkotók saját menedzserként lépnének fel a platformjukon, fel kell tenniük a kérdést, hogy milyen kapcsolatot szeretnének a rajongóikkal, és milyen különleges dolgot tudnak maguknak kínálni.

„Miután kiderítették, hogy mit tudnak saját maguk kínálni, használják az NFT-ket szerződésként, amelyet még mindig ők irányítanak.”

Elismeri, hogy az olyan hagyományos platformok, mint a YouTube és a Facebook könnyen használhatóak az emberek számára, és hatalmas terjesztési előnyökkel rendelkeznek a kisebb platformokkal szemben, de a rajongókkal való közvetlen kapcsolat sokkal fontosabb.

„Szerintem a saját platformodnak kell lenned. Ez az egyik értéke annak, hogy saját kapcsolatod van a rajongóiddal”.

Genestoux hozzátette, hogy az alkotók által létrehozott NFT-knek nem kell a művészekre korlátozódniuk. Az Only Fans közösségi hálózati alkalmazáson idén februártól az előadóművészek is megjeleníthetnek NFT-profilképeket.

Amrapali Gan vezérigazgató szerint az új funkció csak az „első lépés annak a szerepnek a feltárásában, amelyet az NFT-k játszhatnak a platformunkon”.

Olvastad már? Gyermekrajzokból NFT – interjú a Baby Vizsla Inu üzleti vezetőjével

Forrás: cointelegraph.com

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

Kapcsolódó hírek