Pert indít a Nike – illegálisan árulták a cipőiről készült NFT-képeket

Néhány jogosulatlan, Nike cipőről készült képet a tényleges tornacipők értékének háromszorosáért árulnak NFT formájában.
A Nike ma pert indított a StockX online sneaker viszonteladó ellen egy New York-i szövetségi bíróságon, azt állítva, hogy a detroiti székhelyű kereskedő engedély nélkül árulja a Nike sneakerek képeit non-fungible tokenekként (NFT).

Ne maradj le a legfrissebb hírekről és érdekességekről – kövess minket Facebookon is, és legyél naprakész a kriptovilágban!


Január óta a StockX a „Vault” kollekciója részeként sokféle sneaker témájú NFT-t árult.
Az NFT-ket nyíltan valódi tornacipőkről mintázták, és a Nike azt kifogásolja, hogy a StockX azt mondta a vásárlóknak, hogy az engedély nélküli NFT-ket „a közeljövőben” fizikai árukra lehet majd beváltani.
A panasz szerint a StockX több mint 500 Nike márkájú NFT-t adott el, mióta január 18-án elindította „Vault” blokkláncvállalkozását, és néha több mint háromszorosát fizette ki az NFT-k hivatalos fizikai megfelelőinek értékéhez képest.
A Nike beadványa szerint ez egyértelműen a szerzői jogok megsértésének esete:

„Ezek az engedély nélküli termékek valószínűleg összezavarják a fogyasztókat, hamis asszociációt keltenek e termékek és a Nike között, és felhígítják a Nike híres védjegyeit.”

Kép: StockX.

A tavaly áprilisi 3,8 milliárd dolláros piaci értékeléssel rendelkező viszonteladói platform az elektronikai cikkektől kezdve az utcai ruházati cikkeken és a gyűjteményeken át az órákig, kézitáskákig, sőt még a Bored Ape Yacht Club (BAYC) fizikai gyűjteményekig mindennel foglalkozik.

A Nike, az Adidas és a metaverse

Az olyan vállalatok, mint a Nike és a Meta, a korábbi Facebook, nagyban fogadnak a kialakulóban lévő metaversumra és az NFT-k felemelkedésére.
Tavaly novemberben a sportruházati cég négy beadványt nyújtott be a virtuális áruk védjegyeztetésére az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegy Hivatalához.
Még abban a hónapban virtuális főhadiszállást is építettek a Robloxban, egy magával ragadó 3D-s (bár nem blokkláncalapú) online multiplayer játékban.
Decemberben a Nike bejelentette, hogy felvásárolta az RTFKT Studiost, ezzel is előmozdítva a sneakertémájú digitális gyűjthető tárgyak készítése iránti elköteleződésüket.
Üzleti riválisuk, az Adidas szintén nem szeretne lemaradni. Novemberben két nagy horderejű bejelentés is napvilágot látott az Adidas Metaverse-törekvéseivel kapcsolatban: A vállalat partnerségre lépett a Coinbase kriptotőzsdével, és telket vásárolt a The Sandbox nevű blokklánc metaverse játékban.

A Nike legutóbbi jogi lépése újabb bizonyíték arra, hogy ezek a vállalatok nagyon komolyan veszik a digitális világot.

Olvastad már? A Nintendo is érdeklődik a metaverse iránt

Forrás: decrypt.co

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!


Legfrissebb bejegyzéseink

CZ kontra Warren, azaz kripto, korrupció és elnöki kegyelem egy politikai drámában

Újabb fejezet nyílt a kriptovilág egyik leglátványosabb szappanoperájában. Changpeng “CZ” Zhao, a Binance alapítója és korábbi vezére, keményen visszavágott Elizabeth Warren amerikai szenátornak az X-en....

A bitcoin jövője: miért marad a legbiztosabb befektetés?

A kriptopiac most furcsa helyzetben van – zavaros, frusztráló és kissé fárasztó. Ezt a képet festette David Sencil és Graham a Token Narratives 76. epizódjának adásában. Az...

Újabb rali előtt állhat a bitcoin piaca az elemzők szerint

A bitcoin rövid távú befektetőinek nettó nem realizált nyeresége/vesztesége (STH-NUPL) ismét negatív lett, ami növekvő feszültséget jelez a friss vásárlók körében. Ez arra utal, hogy...

Az OpenAI ChatGPT-je megjósolta az XRP árát november 1-jére

Az XRP, a piaci kapitalizáció alapján az ötödik legnagyobb kriptovaluta, október eleje óta jelentősen korrigált – erre senki sem számított. Az eszköz az hónap eleje óta...

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.