Pert indít a Nike – illegálisan árulták a cipőiről készült NFT-képeket

Néhány jogosulatlan, Nike cipőről készült képet a tényleges tornacipők értékének háromszorosáért árulnak NFT formájában.
A Nike ma pert indított a StockX online sneaker viszonteladó ellen egy New York-i szövetségi bíróságon, azt állítva, hogy a detroiti székhelyű kereskedő engedély nélkül árulja a Nike sneakerek képeit non-fungible tokenekként (NFT).

Ne maradj le a legfrissebb hírekről és érdekességekről – kövess minket Facebookon is, és legyél naprakész a kriptovilágban!


Január óta a StockX a „Vault” kollekciója részeként sokféle sneaker témájú NFT-t árult.
Az NFT-ket nyíltan valódi tornacipőkről mintázták, és a Nike azt kifogásolja, hogy a StockX azt mondta a vásárlóknak, hogy az engedély nélküli NFT-ket „a közeljövőben” fizikai árukra lehet majd beváltani.
A panasz szerint a StockX több mint 500 Nike márkájú NFT-t adott el, mióta január 18-án elindította „Vault” blokkláncvállalkozását, és néha több mint háromszorosát fizette ki az NFT-k hivatalos fizikai megfelelőinek értékéhez képest.
A Nike beadványa szerint ez egyértelműen a szerzői jogok megsértésének esete:

„Ezek az engedély nélküli termékek valószínűleg összezavarják a fogyasztókat, hamis asszociációt keltenek e termékek és a Nike között, és felhígítják a Nike híres védjegyeit.”

Kép: StockX.

A tavaly áprilisi 3,8 milliárd dolláros piaci értékeléssel rendelkező viszonteladói platform az elektronikai cikkektől kezdve az utcai ruházati cikkeken és a gyűjteményeken át az órákig, kézitáskákig, sőt még a Bored Ape Yacht Club (BAYC) fizikai gyűjteményekig mindennel foglalkozik.

A Nike, az Adidas és a metaverse

Az olyan vállalatok, mint a Nike és a Meta, a korábbi Facebook, nagyban fogadnak a kialakulóban lévő metaversumra és az NFT-k felemelkedésére.
Tavaly novemberben a sportruházati cég négy beadványt nyújtott be a virtuális áruk védjegyeztetésére az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegy Hivatalához.
Még abban a hónapban virtuális főhadiszállást is építettek a Robloxban, egy magával ragadó 3D-s (bár nem blokkláncalapú) online multiplayer játékban.
Decemberben a Nike bejelentette, hogy felvásárolta az RTFKT Studiost, ezzel is előmozdítva a sneakertémájú digitális gyűjthető tárgyak készítése iránti elköteleződésüket.
Üzleti riválisuk, az Adidas szintén nem szeretne lemaradni. Novemberben két nagy horderejű bejelentés is napvilágot látott az Adidas Metaverse-törekvéseivel kapcsolatban: A vállalat partnerségre lépett a Coinbase kriptotőzsdével, és telket vásárolt a The Sandbox nevű blokklánc metaverse játékban.

A Nike legutóbbi jogi lépése újabb bizonyíték arra, hogy ezek a vállalatok nagyon komolyan veszik a digitális világot.

Olvastad már? A Nintendo is érdeklődik a metaverse iránt

Forrás: decrypt.co

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!


Legfrissebb bejegyzéseink

Crypto IQ Teszt magyaroknak – mennyire beszéljük a kripto nyelvét?

Magyarország mindig is az újítók országa volt. A Rubik kockától a modern digitális startupokig a magyarok híresek arról, hogy szeretnek gondolkodni, kísérletezni és új megoldásokat...

Robbant a Monad és a MON token – valódi Solana-kihívó vagy túlzott hype?

Prémium Monad A Monad és natív tokenje, a MON az elmúlt hetek egyik legfelkapottabb indulása lett a piacon. A projekt iránti érdeklődés azonban jóval túlmutat az airdropon...

A Bitcoin kulcsszintet tesztel: döntő nap jöhet a 86.800 dolláros támasznál

Prémium Bitcoin (BTC) A befektetők számára ugyanaz a kérdés került előtérbe: a Bitcoin egy nagyobb fordulatra készül, vagy egy mélyebb korrekció rejtőzik a felszín alatt? A BTC az...

Megjelent az első DOGE-ETF: a mémcoinok új korszaka a szabályozott piacokon

A „Grayscale Dogecoin Trust ETF”, amely $GDOG ticker alatt kereskedik, mostantól hivatalosan is elérhető az Egyesült Államokban. A termék az első, közvetlen Dogecoin-ETF a piacon. Ez...

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.