Floki reklámok miatt vizsgálódnak Angliában

A brit reklámfelügyelőség vizsgálatot indított a FLOKI tokenek reklámkampánya ügyében.
A londoni buszokon, metrókon vásárlásra buzdító ajánlatok jelentek meg, bár a fejlesztőcsapat elmondása szerint legálisan vették meg a reklámhelyeket.

Ne maradj le a legfrissebb hírekről és érdekességekről – kövess minket Facebookon is, és legyél naprakész a kriptovilágban!


Ezzel együtt úgy vélik, a reklámfelügyelet cenzúrázni akarja őket, és a vizsgálatuk támadás a kriptopénzek és a szabad piac ellen.
Az ASA, az angol reklámfelügyeletet ellátó hatóság nemrégiben hivatalosan is a látókörébe vette az Elon Musk kutyájáról elnevezett tokent, illetve annak a tömegközlekedési eszközökön megjelent reklámjait.
Elon a Dogecoin iránti rajongása miatt megkapta a Dogefather becenevet, és egy tweetben beszélt arról, hogy a saját shiba inu fajtájú kutyáját Flokinak fogja elnevezni. Egy csapat pedig ezután létrehozta a FLOKI tokent, mind az Ethereum, mind a Binance Smart Chain hálózatán.
A csapat elmondása alapján a reklámhelyeket törvényese, szerződéses kereteken belül vásárolták meg.

„Még arra is figyeltünk, hogy a hirdetésben feltüntessük, hogy a kriptopénzek különösen volatilisek tudnak lenni.”

A londoni tömegközlekedési vállalat úgy fogalmazott, elenyésző panasz érkezett hozzájuk a kriptós reklámok miatt, viszont néhány politikus aggodalmait fejezte ki a Floki promótálása miatt.

A vállalat az ASA és a pénzügyi felügyelet, az FCA álláspontját is hivatalosan kikérte ebben az ügyben, és úgy fogalmaztak, „a vállalatnál fel kellett volna tűnnie valakinek, hogy mit is engedélyeznek”.
A fejlesztőcsapat levélben nyilatkozott a BBC-nek:

„A támadás a reklámjaink ellen, egy bizonyos politikai párt részéről valójában a kriptopénzeket, az emberek szabadságát érintő támadás. Cenzúrázni próbálnak.”

Idén nyáron a Luno tőzsde reklámját tiltotta be a felügyelet, amelyben úgy fogalmaztak, hogy itt az ideje bitcoint venni.

A mostani ügyben az ASA úgy nyilatkozott, a vizsgálat során nem csak a közlekedési vállalat, de más egyéb reklámlehetőségek, média-megjelenések ügyét is átnézi.

„Még nem tudjuk, hogy ezek a reklámok egyáltalán sértenek-e bármilyen törvényt, de a megállapításainkról értesíteni fogjuk a résztvevőket, és persze a további lépéseket is megtesszük.”

Olvastad már? Visszatért a félelem a bitcoinbefektetők körében

Forrás: news.bitcoin.com

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!


Legfrissebb bejegyzéseink

376 milliárd dollárnyi kriptó érkezett Oroszországba egy év alatt

A Chainalysis szerint Oroszország több mint 376 milliárd dollárnyi kriptoátutalást kapott 2024 júliusa és 2025 júniusa között. Ez megelőzi az Egyesült Királyság 273 milliárd dolláros értékét. Ez a...

Rekordot döntött az XRP – soha nem volt ennyi Ripple-nagybefektető

A Ripple nagybefektetőinek száma rekordot döntött: 317,5 ezer pénztárca tart legalább 10 ezer tokent. Ez erősíti a befektetők hosszú távú bizalmát. Ez a növekedés az eszköz...

Így hatnak a makrogazdasági tényezők a bitcoin árfolyamára

A bitcoin már több mint egy hete csökkenő trendben van. A visszaesés október 6-án kezdődött. Az eszköz értéke 18%-ot esett, 126.000 dollárról körülbelül 103.000 dollárra október 10-ére....

CZ visszavág Peter Schiffnek: „Ez csak 1% a Bitcoin történetéből”

A Binance társalapítója, Changpeng Zhao (CZ) ismét visszaszólt Peter Schiff közgazdásznak, miután az újra brutális medvepiacot jósolt a Bitcoin számára. A vita ezúttal is a kriptó...

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.