Így alaktítja át a blokklánc a fogyasztói élményt

Ahogy egyre több vállalkozást ér utol a vámok körüli bizonytalanság, néhány vezető új lehetőségekbe kapaszkodik.

Ridhima Kahn, a Dapper Labs üzletfejlesztési alelnöke szerint ez is egy példa lehet arra, hogyan emelkedhetnek ki a blokkláncalapú digitális piacok a fizikai áruk költségeinek növekedése közepette.

„Sok márka újragondolja, honnan származik a bevétel és a rajongói elköteleződés” – mondta Kahn a Cointelegraph-nak adott interjújában. „Számos franchise, például akikkel mi is dolgozunk – NBA, NFL, Disney – már évek óta sikeresen használ digitális gyűjteményeket. Most sok márka érdeklődik a digitális gyűjthető tartalmak iránt, hogy így kapcsolódjon a rajongókhoz. Ez különösen fontos most, amikor a fizikai költségek kockázatosak és kiszámíthatatlanok.”


Ne maradj le a legfrissebb hírekről és érdekességekről – kövess minket Facebookon is, és legyél naprakész a kriptovilágban!


A digitális ajándéktárgyak iránti érdeklődést a rajongók jobb megértése hajtja.

A Flow most már olyan kereskedhető highlightokat kínál, mint például egy „LeBron zsákolást” vagy egy „Steph Curry triplát”, amelyek az NBA-alkalmazásban érhetők el.

Az NFL All Day platformon pedig emléktárgyként szolgáló NFT-k kapcsolódnak NFL-meccsek kiemelt pillanataihoz.

A Super Bowl-belépők és más digitális emléktárgyak blokklánc segítségével készülnek.

Ezek a digitális javak mélyebb, valós élményeket nyújtanak a rajongóknak – akár a pálya szélén, akár a játéktéren.

„Ahogy egyre több időt töltenek az emberek online vagy digitális környezetben, ez folyamatosan nő” – mondta Kahn.

„Ez arra ösztönzi a márkákat, hogy megtalálják, hol töltik idejüket a rajongóik, és ott érjék el őket. Ez egyben remek módja annak is, hogy egyszerre szólítsák meg a globális közönséget. Így nem kell földrajzilag korlátozott kampányokat indítani, ami jobban megfelel azoknak a rajongóknak, akik világszerte szeretnének kapcsolatba lépni ezekkel a márkákkal.”

A digitális stratégia mint piacra lépési megoldás

Mivel a rajongótáborok egyre nemzetközibbek, az online élmény gyorsabb és könnyebben elérhető.

A digitális termékek, különösen a gyűjthető darabok, előnyben vannak. A fizikai áruk piacát ugyanis nehezen átlátható vámok hátráltatják.

„Az NFT-eladások átlaga negyedéves szinten 7%-kal nőtt” – mondta Kahn. „Az NFL All Day és az NBA Top Shot rendre 2,5 és 5,6 millió dollárt hozott. A Flow hálózaton a zárolt összérték (TVL) rekordot döntött, elérte a 44,4 millió dollárt. Ezt olyan protokollok vezetik, mint a KittyPunch és más piacok. Ezek új generációs befektetési és kereskedési lehetőségeket kínálnak. A trend azt jelzi, hogy a blokklánc és a kripto felhasználása túlmutat az NFT-ken.”

A blokklánc felhasználási lehetőségeit bővíteni szándékozó, nemrég fejlesztett be- és kiléptető technológia az iparágban széles körben elterjedt megoldás és gördülékenyebb élményt nyújt a kriptóval ismerkedőknek, mint három évvel ezelőtt.

Per Kahn elmondta:

„Sok blokklánccég rájött, hogy a felhasználók száma korlátozott, ha nem javítanak a felhasználói élményen. A jobb felhasználói élmény az egyik fő hajtóereje az elterjedésnek. Szabályozási szempontból is izgalmas időszak ez a blokklánc számára.”

blokklánc
Jelentősen csökkent az NBA Top Shot-eladások száma 2022 óta, de a 2024-2025-ös időszak már hozott némi fellendülést. Forrás: Flow

Kevesebb félelem, több hasznosság

Ahogy egyre világosabbá válik a blokklánc szabályozása, a korábban szkeptikus cégek is kezdik komolyan venni.

Ennek oka, hogy a szabályozók is mélyebben foglalkoznak vele, ami növeli a technológia iránti bizalmat, különösen a jól ismert márkák körében.

„Az IP-alapú gyűjtemények sikeresek” – mondta Kahn. „Miután a Flow integrálódott az OpenSea-vel, az NBA Top Shot négy héten át az öt legnépszerűbb gyűjtemény között volt a platformon. Mélyen megismerjük az egyes rajongói csoportokat, hogy megértsük a felhasználói viselkedést. A/B teszteljük a felhasználói élményeket is. Így a piacra kerülő termékeket alapos vizsgálatnak vetjük alá, hogy biztosan azt adjuk, amit a rajongók valóban szeretnének.”

Kahn és a Dapper Labs vezérigazgatója, Roham Gharegozlou VIP-gyűjtőket vitt vacsorázni az NBA szezonközi tornája alatt.

Nyíltan kikérték a véleményüket arról, mit látnának szívesen a platformon.

Ez gyors, hatékony és valós idejű kutatás-fejlesztés (K+F). Könnyebben hatással lehet a végtermékre, mivel az digitális.

„Ezeket a tapasztalatokat visszük vissza a termékfejlesztő csapatunkhoz. Beépítjük őket a termékbe, hogy a lehető legjobb rajongói élményt nyújtsuk – függetlenül attól, milyen technológiát használunk hozzá” – mondta Kahn. „A lényeg, hogy mit szeretnének a rajongók. A blokklánc-technológiát pedig arra használjuk, hogy olyan élményeket adjunk, amit máshol nem kapnának meg.”

Másutt ez a fizikai áruk piacát jelenti.

„A technológia termékeinkben szinte észrevétlen marad, és ami megmarad, az egy értékes, megosztható gyűjthető tárgy” – mondta Kahn. „A digitális gyűjtemények olyan élményeket nyújtanak, amilyeneket a fizikai tárgyak nem tudnak. Személyre szabhatók, valós élményekhez kapcsolhatók, vagy akár évekig hűségjutalomként is használhatók. Emellett könnyen alakíthatók, nem foglalnak sok helyet, és már az első naptól globálisan elérhetők.”

Khan azonban nem hiszi, hogy a fizikai termékek piaca egyhamar eltűnne.

Nem gondolom, hogy a márkák hátat fordítanának a termékeknek. Inkább bővítik az eszköztárukat, és olyan bevételi forrást keresnek, amely kevésbé érzékeny a fizikai áruk ingadozására. Így még jobban bevonhatják a rajongókat.

Az interneten kívül a sport- és médiarajongók helyhez vannak kötve. Csak ott tudnak fizikai terméket venni, ahol épp vannak, és csak oda vihetik, ahová fizikailag eljutnak. Kahn szerint a rajongás következő szintje a mobilitás.

„Nagyon tetszik az ötlet, hogy a legértékesebb dolgainkat mindig magunkkal vihetjük a telefonunkon, bárhol is vagyunk” – mondta Kahn. „Sokkal izgalmasabb bárhol, bárkivel kereskedni, mint csak fizikai helyeken.”

Előretekintve, Kahn szerint a márkák tovább bővítik eszköztárukat. Egyre aktívabban kapcsolódnak majd a rajongókhoz a digitális térben.

„A fogyasztók szívesebben próbálnak ki új digitális márkaélményeket, ha van mögötte értékajánlat” – mondta Kahn. „Ha hasznos dolgokat tudunk nyújtani a rajongóknak a digitális térben, és ezek a fizikai világban is előnyt jelentenek számukra, az lehet a siker kulcsa.”

Olvastad már? Nagy bejelentésre készül a Pi Network – mutatjuk, mikor

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.


Tájékoztatás: A kriptoworld.hu oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások, cikkek nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást. Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon befektetési tanácsadóval!

A cikkekben megjelenő esetleges hibákért téves információkból eredendő anyagi károkért a kriptoworld.hu felelősséget nem vállal.

Legfrissebb bejegyzéseink

Ethereum árfolyam-előrejelzés: az ETH emelkedése megtorpant, miközben a lendület átterelődik erre a 2 kriptóra

Az Ethereum (ETH) legutóbbi emelkedése lassulást mutat, miután május 7. és 16. között több mint 43%-kal emelkedett. Az árfolyam 1783 dollárról indult és 2561 dollár...

A 100 dollárból 100.000 dollár álom még nem halt meg – ez a mémcoin lehet a következő PEPE-szintű áttörés

Vendégbejegyzés A kriptovalutapiacon a befektetők továbbra is reménykednek abban, hogy olyan projektekre bukkannak, amelyek hatalmas növekedési potenciállal rendelkeznek. Nemrég egy új mémcoin került a figyelem középpontjába,...

Újra fellángoltak a bitcoin-ETF-ek: 320 millió dollár áramlott a piacra

Egy rövid szünet után, május 13-án kedden, a bitcoin-ETF-ek új lendülettel tértek vissza május 14-én, szerdán. Erőteljes, 319,56 millió dolláros nettó beáramlás érkezett a piacra. Ez...

Top kereskedő új stratégiája: az AGNT + BONK lehet a következő 15.000%-os rakétapáros

Vendégbejegyzés A bikás kriptopiaci hangulat közepette egyre nagyobb figyelem irányul az ígéretes új coinokra. A kereskedők most az AGNT és a BONK felé fordulnak, mivel ezek...

Legolvasottabb híreink

Vendégbejegyzések

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

This field is required.