Az elhúzódó kriptotél az egész NFT-ökoszisztémában lerombolta a felfújt padlóárakat, akaratlanul megváltoztatta a befektetői hangulatot, és arra kényszerítette a felhasználókat, hogy újragondolják hosszú távú befektetési stratégiáikat.

A sportökoszisztéma jelentős szerepet játszott abban, hogy felgyorsulhatott a non-fungible tokenek (NFT) mainstream elfogadása, mivel a csapatok és a játékosok a technológiát a szurkolói elköteleződésre használták fel.

Próbáld ki a BitPadrét, Magyarország legújabb kriptováltóját!

A sportrajongók azonban hajlottak afelé is, hogy túllépjenek a hájpon, és az NFT-kkel kapcsolatos ismereteken és a kibocsátókba vetett bizalmon alapuló befektetéseket tegyenek.

Az elhúzódó kriptotél az egész NFT-ökoszisztémában lerombolta a felpumpált padlóárakat, akaratlanul megváltoztatva a befektetői hangulatot, és arra kényszerítve a felhasználókat, hogy újragondolják hosszú távú befektetési stratégiáikat.

A National Research Group (NRG) által kiadott tanulmány kimutatta, hogy a sportrajongók nyitottságot mutatnak az NFT-k megismerésére, mivel egy zöldebb piacra várnak.

2022 júniusában az NFT-eladások egyéves mélypontra zuhantak – ezzel jelezve az NFT-hájp pillanatnyi végét. Az NRG felmérése, amely során 3250 sportrajongót kérdeztek meg az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Japánban és Brazíliában, kimutatta, hogy az NFT-k vásárlásától való legnagyobb visszatartó erő a pénz elvesztésétől vagy az átveréstől való fokozott félelem.

A válaszadók mindössze 15%-a bízott teljes mértékben az NFT-piacterekben, míg 30%-uk jelezte, hogy nem vagy alig bízik bennük. A felmérésből kiderült, hogy „ez a probléma különösen akut Japánban, ahol 10-ből 4 fogyasztónak alacsony a bizalma az NFT-piacterekkel szemben”.

A geopolitikai különbségek ellenére mind a négy ország befektetői egyöntetűen egyetértettek abban, hogy az NFT-kre vonatkozó szigorúbb szabályozásra van szükség, figyelembe véve többek között a korhatár-korlátozást és a kockázattűrő képességet.

Az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Japánban és Brazíliában a sportrajongók 58%-a úgy véli, hogy valamilyen szinten megérti az NFT-ket. Emellett a válaszadók 54%-a (azaz 1755 fő) gondolja azt, hogy az NFT-k pozitívan befolyásolták kedvenc sportágukat.

Ukrajna Kulturális és Információs Politikai Minisztériuma a Cointelegraph-nak elmondta, hogy a kormány az NFT-kből származó értékesítési bevételeket a műemlékek helyreállítására kívánja fordítani.

A minisztérium szerint az eladásokból származó bevételeket „az ukrán kulturális intézmények helyreállítására” fogják fordítani, amelyek közül sok megsérült vagy megsemmisült az Oroszországgal folyó háború közepette.

Forrás: Cointelegraph

Olvastad már? Nem vehetnek dollárt az argentin kriptokereskedők

SZERETNÉD MEGKAPNI LEGFRISSEBB HÍREINKET? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!