Latin-Amerikához hasonlóan a kriptovaluták elfogadottsága Nyugat-Európában is folyamatosan növekszik.
De itt van a csavar: 2025 első negyedévében a kriptopénzpiacokról szóló szabályozás (MiCA) fokozatos bevezetése elkezdte átalakítani a helyi médiakörnyezetet.
Az Outset PR elemzőcsapata közelebbről is megvizsgálta a kriptovalutákkal foglalkozó kiadványokat a kulcsfontosságú piacokon, hogy feltérképezze, hogyan befolyásolják az új szabályozói nyomások ezek láthatóságát, befolyását és elérését.
2025-ben Nyugat-Európában régiós szinten is elmozdulás figyelhető meg a lakossági kriptovaluta-használat terén.
Az Adan, a Deloitte és az Ipsos friss kutatása szerint egyre nagyobb az érdeklődés a decentralizált azonosítás, a digitális fizetések és a DeFi-megoldások iránt.
Emellett a mainstream szolgáltatók – például a Revolut – révén a lakosság egyre szélesebb köre számára vált elérhetővé a kriptohasználat.
Olaszország vezeti a régiót: itt a lakosság 37%-a érdeklődik a kriptó iránt. Az Egyesült Királyságban (19%), Hollandiában (17%) és Belgiumban (17%) az elfogadottság stabil vagy növekvő. Franciaországban a kriptovaluta-tulajdonlás 10%-on állandósult, ugyanakkor a felnőttek egyharmada (33%) tervezi, hogy 2025-ben digitális eszközt vásárol – ez 10 százalékpontos növekedés 2023-hoz képest.
Összességében Európa Web3-szektora 2024-ben 2,1 milliárd eurónyi finanszírozást vonzott, ami a globális kriptobefektetések 21%-át tette ki. Ezzel párhuzamosan a régiós kriptós híroldalak korrekciós szakaszba léptek.
Az Outset PR 2025 Q1-es LATAM kriptomédia-jelentésében az ügynökség elemzői arra a következtetésre jutottak, hogy a digitális eszközök piaca lehűlési szakaszba került január és március között, miután 2024 utolsó negyedévében jelentős hype-hullámot tapasztaltak.
Ez különösen a lakossági, spekulatív közönség körében vezetett elköteleződéscsökkenéshez.
Eközben a Google 2025 márciusi algoritmusfrissítése súlyosan sújtotta azokat a platformokat, amelyek híján voltak az egyedi tartalomnak – különösen az AI által generált, hírszolgálati szövegeket ismétlő cikkek.
Nyugat-Európában a zavar még mélyebbre hatolt. Miközben a szabályozók előrehaladtak a MiCA implementálásával, a kriptós kiadóknak nemcsak a piaci volatilitással és a geopolitikai feszültségekkel kellett megküzdeniük, hanem alkalmazkodniuk kellett az új indexelési és tartalommegjelenítési szabványokhoz is.
Az Outset PR saját médiafigyelő rendszerének támogatásával készült jelen jelentés célja, hogy segítse a PR- és kommunikációs csapatokat a MiCA miatti bizonytalanság közepette történő hatékonyabb tervezésben.
Módszertan és minta: mit mértek, és miért
A végső adathalmaz a SimilarWeb által közzétett nyilvános forgalmi becslésekből épült fel, és 133 aktív kiadványt ölel fel, amelyek elsődleges célközönsége Nyugat-Európában található.
Az Outset PR kiemelt fókuszában 87 kriptóval foglalkozó natív platform állt, de az elemzésbe bevontak további 46 pénzügyi, technológiai és általános hírportált is, amelyek rendelkeznek dedikált kriptoszekcióval.
Megjegyzés: Bár a minta nem tartalmaz minden aktívan működő webhelyet, mégis statisztikailag jelentős keresztmetszetét adja Nyugat-Európa kriptomédiás ökoszisztémájának.
A 2025-ös teljesítmény értékeléséhez az elemzők összesítették a január és március közötti havi forgalmat (asztali és mobilplatformon), majd kiszámolták az egyes kiadványok negyedéves átlagos elérését és a változás százalékos mértékét.
Emellett azonosították azokat a weboldalakat, amelyek jogosultak a Google Discover-megjelenítésre, a SimilarWeb és az Ahrefs adatainak kombinálásával, és ezt az eredményt belső teszteléssel finomították.
Ezután az Outset PR elemezte, hogy a kulcsmakrotrendek, valamint a Google- és szabályozásvezérelt módosítások hogyan befolyásolták ezeket a dinamikákat.
Néhány egyértelmű trend kirajzolódott:
– Még a MiCA teljes érvénybe lépése előtt is elővigyázatossági kalibrációk figyelhetők meg a kriptós kiadók körében.
– Az országonként eltérő implementációs sajátosságok fragmentálják a kriptomédia láthatóságát a régióban.
– A nem kifejezetten kriptós platformokat kevésbé érintették a MiCA és a makrogazdasági változások, miközben továbbra is domináltak az összforgalom tekintetében.
Nyugat-Európa kriptográfiai médiája a MiCA korszakában: a legfontosabb piacok áttekintése
2025 első negyedévétől hatályba lépett a MiCA, amely előírja, hogy a kriptográfiai eszközökkel foglalkozó szolgáltatóknak (CASPs) az Európai Unió egész területén engedélyt kell szerezniük.
Bár a kriptográfiai kiadók nem minősülnek CASP-nek, szponzorált tartalmakat tárolnak vagy kriptográfiai eszközöket népszerűsítenek.
Ez egybeesett az Európai Értékpapír-piaci Hatóság (ESMA) januárban közzétett korábbi tervezetével, amely hangsúlyozta, hogy még a szerkesztői formátumok is kötelesek kockázati nyilatkozatot tartalmazni, és kerülniük kell a befektetésre utaló kifejezéseket, kivéve, ha azok megfelelően minősítettek.
Mivel ezek az új szabályozások jogalkotási hullámot indítottak el egyes nyugat-európai országokban, a Google elkezdte visszaminősíteni a CASP-ekkel kapcsolatos engedély nélküli tartalmakat és szervezeteket.
Még az EU-n kívül működő szereplők is érezték a MiCA végrehajtásának hatását, amelyet a globális geopolitikai feszültségek közepette bekövetkezett általános piaci visszaesés még tovább súlyosbított.
Jogi nyilatkozat: Az alábbi szakaszokban, ahol országonkénti bontás szerepel, az Outset PR a médiát „német nyelvű” vagy „holland nyelvű” kifejezésekkel jelöli. Ezek a kategóriák nemcsak a központi régiókban, például Németországban vagy Hollandiában székhellyel rendelkező médiumokat foglalják magukban, hanem minden olyan többnyelvű médiumot is, amely ezeken a nyelveken érhető el és kriptovaluta-érdeklődő olvasóknak szól. Még akkor is, ha a vizsgált országok nem a platform elsődleges forgalmának vagy szerkesztői bázisának forrásai, a helyi nyelv használata miatt potenciálisan alá tartoznak az adott nyelvi régióra vonatkozó MiCA-szabályozási kereteknek.
Németország: Korai és agresszív szabályozói hozzáállás
A régió 87 kriptóval foglalkozó kiadványa közül 34 (39,08%) volt német nyelvű.
Németország a MiCA-végrehajtás egyik előhírnöke lett, elsősorban a német pénzügyi felügyelet, a BaFin proaktív fellépésének köszönhetően.
A hatóság 2025 februárjában figyelmeztetést adott ki az „engedély nélküli, befektetés-jellegű promóciók” ellen a digitális platformokon – ideértve a médiát is.
A negyedév közepén bekövetkezett korrekció következtében a német közönséget kiszolgáló kriptós médiumok 61,74%-a forgalomcsökkenést szenvedett el februárban:
– Coin-Update: –51,47%
– Krypto News: –47,98%
– Krypto Magazin: –45,40%
– Die Kryptozeitung: –43,17%
– BitcoinBlog.de: –38,77%
Márciusban mérsékelt helyreállás kezdődött, de a médiumok 50%-a továbbra is visszaesésben volt a hónap végére. A Coin-Update és a Krypto Magazin második hónapja folytatta a csökkenést.
További folyamatos alulteljesítők:
– Cointelegraph német kiadása: –63,14%
– Krypto Guru: –41,33%
– Bitcoin2Go: –35,70%
– ETF Nachrichten: –21,18%
Pozitívumként azonban stabilizáció is megfigyelhető volt néhány ellenállóbb platformnál – vélhetően a pontosabb kockázati figyelmeztetések, joghatósági megjelölések vagy a jobb tartalomhivatkozás révén.
A BitcoinBlog.de 47,40%-os, a Kryptozeitung 7,85%-os, a Krypto News pedig 4,45%-os havi növekedést mutatott február után.
Emellett a következő médiumok is pozitív trendet mutattak:
– Crypto Valley Journal: +60,45%
– CoinJournal DE: +32,99%
– CryptoMonday: +25,10%
– Blockzeit: +16,40%
– Concierge.de: +12,90%
– Blockchainwelt: +10,81%
– BTC-ECHO: +9,23%
– Stelareum: +9,23%
Több kiadvány DACH-régiós közönséget szolgál ki, lefedve Németországot, Svájcot és Ausztriát – ezekben az országokban a német az elsődleges kriptós nyelv, és a MiCA-nak megfelelő szabályozás egyre erőteljesebb.
Összesítve: csak 9 német nyelvű kiadvány (26,47%) tudott növekedést elérni Q1-ben:
-
newsbit.de
-
kryptoszene.de
-
investx.fr
-
themarketperiodical.com
-
block-builders.de
-
blockzeit.com
-
cvj.ch
-
coinjournal.net/de
-
blockchainstories.de
A CoinJournal DE pozíciója az Investoo Group részeként – amely az Egyesült Királyság vezető, SEO-optimalizált, többnyelvű kriptomédiás portfóliót kezelő ügynöksége – példaként szolgál arra, hogy egy szabályozás-kompatibilis, teljesítményorientált struktúrában való működés hogyan segítheti a márka növekedését egy korrekciós időszakban.
Az Investoo 2017-ben felvásárolta a Bitcoinmag.de oldalt, majd 2020-ban a CoinJournalt, végül integrálta a korábbi webhelyet a coinjournal.net/de domain alá, így egységes nemzetközi márkát épített.
Ez lehetővé tette, hogy a CoinJournal DE skálázza forgalmát, és csökkentse az éles visszaesések kockázatát.
Közülük a Kryptoszene.de, a Blockchain Stories DE és a Block-Builders.de bizonyultak a legellenállóbbnak a MiCA-hatásokkal szemben, folyamatos negyedéves növekedéssel.
A Kryptoszene.de 2022–2023-ban még Investoo-hoz tartozott, de már nem szerepel a portfóliójukban – a mostani teljesítmény alapján vagy sikeres szerkesztőségi stratégiaváltás történt, vagy egy algoritmikus előny segítette őket.
🔎 Következtetés: Noha a német nyelvű kiadók alkotják a legnagyobb kriptós médiablokkot a régióban, a szabályozási nyomás és az algoritmikus volatilitás emeli a túlélés küszöbét ebben a szegmensben.
Franciaország: Algoritmusérzékenység a tartalmi átláthatóságra
Nyugat-Európában 25 (28,74%) kriptós natív kiadvány volt francia nyelvű.
Bár Franciaország nem alkalmazott olyan szigorú korlátozásokat, mint Németország, a pénzügyi felügyelet, az AMF (Autorité des marchés financiers) továbbra is hangsúlyt fektetett a pénzügyi promóciók átláthatóságára és a kockázatok megfelelő közlésére a kriptós kommunikációban.
Ez széles körű forgalomcsökkenéshez vezetett: a francia nyelvű kriptós oldalak 72%-a láthatóságvesztést szenvedett el.
📉 A legnagyobb visszaesők február közepén:
-
The Blog: –71,86%
-
Conseils Crypto: –45,04%
-
Coinhouse: –42,78%
-
CryptoNews France: –41,54%
-
Stelareum: –34,16%
Márciusra mérsékelt javulás volt tapasztalható néhány platformnál:
-
Stelareum +9,23%-kal korrigált,
-
The Blog +4%-kal erősödött.
További pozitív teljesítményt nyújtó médiumok:
-
Blockchain France: +72,64%
-
InvestX: +60,71%
-
Cryptonaute: +14,66%
-
Cryptoast: +11,75%
-
Bitcoin.fr: +1,32%
-
Finyear: +0,52%
Ezek valószínűleg már korán alkalmaztak MiCA-kompatibilis címkézést, vagy áttértek többnyelvű publikálásra, ami megerősítette pozíciójukat.
Ugyanakkor a francia nyelvű szegmens egésze továbbra is törékeny maradt. A legtöbb platform – beleértve a Cointribune-t és a Cointelegraph francia kiadását – a legkonzisztensebb alulteljesítők közé tartozott.
🔍 Cointribune a Frekaz Group zászlóshajójaként működik – egy francia kockázati tőkéből, médiából és akcelerációból álló hibrid struktúra.
Többnyelvű tartalma a cég Web3- és startupfókuszú ökoszisztémájába illeszkedik, integrált finanszírozási háttérrel. Ennek ellenére 2025 első negyedévében csak mérsékelt forgalmi ingadozást produkált.
Ezzel szemben a Cointelegraph France, amely szintén a Frekaz-csoport része, de franchise-modellben működik, jelentős visszaesést mutatott.
Ez a teljesítménykülönbség azt jelzi, hogy a tulajdonosi háttér önmagában nem elég a növekedéshez – különösen, ha egy weboldal strukturálisan korlátozott (pl. CMS, szerkesztőségi szabadság), vagy ha stratégiai szempontból háttérbe szorul a csoporton belül.
Összegzés Franciaországról:
Csak az oldalak 16%-a ért el negyedéves növekedést. A nyertesek között volt:
-
InvestX
-
Blockchain France
-
ActuCrypto.info
-
The Market Periodical – ezek februárban és márciusban is stabilan növekedtek.
📌 Franciaországban 2025 eleje egyfajta szerkesztőségi polarizáció kezdetét jelezte:
– Azok a kiadványok, amelyek befektettek a többnyelvűségbe és a szabályozásnak megfelelő struktúrákba, növekedni tudtak.
– Az önálló vagy kevésbé átlátható portálok viszont tovább hanyatlottak.
Hollandia: Nincs szabályozási visszaszorítás, de algoritmikus turbulencia
Az elemzett kripto-natív kiadványok közül 21 volt holland nyelvű (24,14%), amelyek mind Hollandiát, mind Belgiumot kiszolgálták.
Ez a csoport alkotta Nyugat-Európa egyik legaktívabb kriptomédiás ökoszisztémáját, több olyan oldallal, amely havonta több milliós látogatottságot generált.
A belga felhasználók jellemzően .nl domainű oldalakat vagy közös platformokat használnak. Kiemelkedő példa:
– Blox és
– Coinmarketcap.nl, amelyek forgalmi mintázata határon átnyúló érdeklődést tükrözött, mind a holland, mind a belga közönség részéről.
Bár sem Hollandia, sem Belgium nem vezetett be jelentős MiCA-alapú médiakorlátozást 2025 első negyedévében, a holland nyelvű kiadványok jelentős része nagymértékben támaszkodik a keresőmotoros láthatóságra és az aggregált forgalomra.
2025 februárjában, az első algoritmikus jelek hatására:
– 76,19% a holland nyelvű kriptós kiadványok közül visszaesést szenvedett el.
📉 Vesztesek:
-
Bitcoin Magazine NL: –36,78%
-
Newsbit NL: –3,89%
-
Crypto Insiders: –0,69%
További jelentős zuhanók:
-
Bitcoinexchangenederland.nl: –92,96%
-
Bitcoin Koers: –51,94%
-
Marketupdate: –46,25%
-
Bitcoinspot.nl: –39,30%
-
Blox: –38,84%
Márciusban mérsékelt javulás következett:
📈 Növekedést mutatott:
-
Bitcoin Magazine NL: +41,03%
-
Newsbit NL: +1,24%
-
Beste Bank: +37,45%
-
Coinmarketcap.nl: +15,29%
-
BeInCrypto holland kiadása: +3,21%
A javulás mögött valószínűleg jobb tartalmi minőség, szélesebb nyelvi lefedettség vagy erősebb visszamutató linkprofil állt, ami algoritmusállóbbá tette ezeket a médiumokat.
Ugyanakkor a többség továbbra is csökkenő pályán maradt.
📉 Például: CryptoNieuwsBrief.nl és Bitacademy februárban még növekedtek, márciusban viszont:
-
-
CryptoNieuwsBrief.nl: –76,26%
-
Bitacademy: –40,66%
-
Ez azt jelzi, hogy a korábbi növekedések rövid életű algoritmikus lökések voltak, amelyek nem tudták megtartani a helyezéseket tartósan.
A további folyamatosan csökkenő kiadványok között szerepelt:
-
Bitcoin Koers
-
Marketupdate
-
Blox
-
Crypto Insiders
-
Bitcoinspot.nl
-
Bitcoinexchangenederland.nl
-
CryptoCan: –49,16%
-
CryptoBenelux: –41,47%
-
Crypto Nieuws: –27,33%
-
Blockchain Stories NL: –26,09%
Összegezve:
A holland nyelvű kriptós szegmensből csak 2 oldal ért el negyedéves növekedést:
-
Beste Bank (+31,01%)
-
Coinmarketcap.nl (+9,87%)
📌 Tanulság: A holland nyelvű szegmens, bármilyen aktív is, nagyon érzékeny az algoritmikus változásokra, még akkor is, ha a kiinduló forgalma magas volt.
Spanyolország: Helyi forgalmi korlátozások és reklámblokkok
A nyugat-európai kriptós natív médiakiadványok 11,49%-a spanyol nyelvű volt. Spanyolországban 2024 végén lépett életbe a CNMV (Nemzeti Értékpapír-piaci Bizottság) által kiadott új kriptós reklámszabályozás, amely 2025 elején már érezhető hatást gyakorolt a platformokra.
Ezek az irányelvek megnövelték a felügyeleti nyomást az olyan weboldalakkal szemben, amelyek kriptovalutákat reklámoznak vagy promóciós tartalmakat jelenítenek meg.
Ennek következményei:
📉 2025 februárjában a spanyol nyelvű kiadványok 70%-a forgalomcsökkenést tapasztalt.
Ennek fő okai:
-
csökkenő hirdetői bizalom,
-
alacsonyabb monetizációs potenciál,
-
lehetséges SEO-lerontások a Google részéről.
Legnagyobb visszaesést mutató oldalak:
-
Cointelegraph en Español
-
BeInCrypto ES
-
Bit2Me News
-
CryptoTicker → forgalomcsökkenés: –16% és –28% között
🔻 Különösen súlyosan érintette:
-
CriptoPasion, egy két-nyelvű platform → –46,68%
Márciusban a helyzet továbbra is ingadozó maradt.
📈 Egyetlen kiugró teljesítmény:
-
Bit2Me News → +149,40% növekedés, ezzel az egyetlen spanyol nyelvű Q1-győztes lett Nyugat-Európában.
📊 Cointelegraph en Español szerény mértékben javult (+8,21%), de:
– a negyedévet összességében így is –21,27%-os mínuszban zárta.
Valószínű, hogy nemzetközi jelenléte némileg szigetelte a hazai visszaeséstől – de nem védte meg teljesen.
Összegzés Spanyolországról:
A spanyol nyelvű kriptós médiában a domináns Q1-narratíva:
👉 visszahúzódás, nem ellenállás.
A MiCA-nak megfelelő szerkesztési átláthatóság vált a láthatóság zálogává — azok az oldalak, amelyek nem alkalmazkodtak ehhez, jelentősen visszaestek.
Olaszország: A legsúlyosabb algoritmikus büntetés
Olaszország szintén 11,49%-át adta a nyugat-európai kriptós natív kiadványoknak a vizsgált mintában.
2025 első negyedévében azonban a régió legsebezhetőbb kriptós médiakörnyezetévé vált – elsősorban a CONSOB (olasz pénzügyi felügyelet) év eleji iránymutatásai miatt, amelyek megerősítették a MiCA-nak megfelelő követelményeket.
Bár Olaszország nem vezetett be általános kriptós hirdetési tilalmat, fokozódott az ellenőrzés:
-
az influenszerek által vezetett promóciók,
-
valamint az engedély nélküli befektetési tartalmak iránt –
ezek pedig gyakori elemei az olasz kriptós médiának.
2025 februárjában:
📉 A kriptós natív oldalak 70%-a forgalomcsökkenést mutatott.
A legjelentősebb visszaesések:
-
The Cryptonomist: –42,09%
-
Cointelegraph olasz kiadása: –46,16%
-
CryptoNews olasz kiadása: –52,01%
Márciusban a hanyatlás még tovább mélyült:
– Szinte minden platform további veszteségeket szenvedett el.
– Egyetlen kivételként a Borsainside tartott ki, és egész Q1 során növekedést mutatott.
Összegzés Olaszországról:
📌 Olaszország kriptós médiapiaca strukturális mélyrepülésbe került a vizsgált országok közül.
Ez azt jelzi, hogy:
-
nem sikerült megfelelően alkalmazkodni a szabályozási nyomáshoz,
-
és nem tudtak hatékony közönségmegtartó stratégiákat kialakítani.
Egyesült Királyság: MiCA-n kívül, de mégis érintett
A vizsgált kriptós natív médiumok közül 5 darab (5,75%) volt olyan, amely az Egyesült Királyság piacát szolgálta ki, vagy ott működött – ezek mind angol nyelvű kiadványok voltak.
Bár az Egyesült Királyság nem tartozik a MiCA hatálya alá, ezek a platformok jelentős visszaesést szenvedtek el más típusú szabályozói hatások miatt.
A legfontosabb ilyen fejlemény:
👉 Az FCA (Financial Conduct Authority) 2025 januárjában kiterjesztette a pénzügyi promóciós szabályozását a kriptoeszközökre is.
Hatások:
-
A kiadók részéről meredeken csökkent a forgalomszerzési és hirdetési kereslet
-
Az organikus láthatóság is csökkent – az FCA-szabályozás és a Google „szürkezónás” tartalmakat büntető algoritmusai miatt
Q1 teljesítmény:
📉 Szinte az összes UK-piacra fókuszáló oldal forgalomcsökkenést mutatott.
📈 Két kivétel:
-
The Market Periodical – stabil növekedés
-
MyCryptoSpaceUK – szintén pozitív negyedévet zárt
Ugyanakkor:
-
A MyCryptoSpaceUK növekedése inkább forgalmi volatilitás eredménye volt, nem tudatos stratégiai előrelépés. Átlagos havi látogatottsága így is 10 000 alatt maradt.
-
A The Crypto Adviser februárban még esett, de márciusban 162,18%-os kiugrással zárt. Még így is 4000 alatti látogatószámmal működött.
📉 Tartósan visszafogott teljesítményt mutatott:
-
Cryptouk.io
-
Bitcourier
Mindkét oldal a teljes negyedévben elnyomott láthatósággal működött, és nem tudott kilábalni a szabályozói és algoritmikus szorításból.
Összegzés az Egyesült Királyságról:
📌 Bár a MiCA közvetlenül nem vonatkozik a brit kiadókra, az FCA szigorítása és a Google algoritmusfrissítése kombinált hatásként a MiCA-val összemérhető szintű visszaesést eredményezett.
Első negyedév összesítés: A kriptós oldalak 82%-a visszaesést szenvedett el – a nyertesek inkább százalékban nőttek, nem valós elérésben
A 2025 első negyedévében tapasztalt piaci visszaesésen túl a MiCA bevezetése új megfelelőségi követelményeket hozott, amelyek kockázati tényezőként jelentek meg a Google algoritmikus értékelésében is.
Különösen az alábbi tényezők játszottak szerepet a láthatóság csökkenésében:
-
Az adott tartalom által népszerűsített kriptoszolgáltatások engedélyezési státusza
-
A tartalom alapján feltételezhető felhasználói kockázat vagy potenciális félrevezetés
-
A jogi megalapozottság nélküli határon átnyúló tartalmak megjelenése
A hatás számszerűsítve:
📉 A kriptós natív kiadók 81,61%-a forgalomcsökkenést szenvedett el 2025 Q1-ben, melyet a következők kombinációja okozott:
-
felhasználói viselkedés változása,
-
algoritmikus visszasorolás,
-
földrajzi célzás alapján történő láthatósági elnyomás.
📊 Februárban az oldalak 77,01%-a teljesített a januári kezdőértéke alatt, márciusban ugyan volt némi visszapattanás, de 58,62% így is a piros zónában maradt.
📉 Az összesített látogatások száma így alakult:
-
január: 26,57 millió
-
március: 22,22 millió → Ez –16,37% csökkenést jelent 3 hónap alatt.
Kiemelkedők: 16 oldal tudott növekedni (18,39%)
Ezek többsége német, francia vagy holland közönséget célzott.
📈 Ezek közül csak 7 oldal tudott hónapról hónapra is stabilan növekedni:
-
blockchainstories.de (+768,21% februárban, +40,97% márciusban)
-
themarketperiodical.com (+160,68%, majd +38,60%)
-
mycryptospaceuk.com (+46,64%, majd +19,99%)
-
actucrypto.info (+6,12%, majd +62,84%)
-
kryptoszene.de (+31,09%, majd +7,02%)
-
borsainside.com (+5,24%, majd +10,19%)
-
block-builders.de (+4,36%, majd +0,32%)
🔍 The Market Periodical teljesítménye külön említést érdemel: helyi domainek bevezetésével (pl. francia, német, spanyol) MiCA-kompatibilissé vált, és ezzel regionálisan skálázta a forgalmát.
A további 9 kiadó márciusi kilábalással zárta a negyedévet, azaz februárban még esett, de vissza tudott kapaszkodni.
Egyetlen kivétel: Newsbit.de, amely márciusban ugyan csökkent, de korábbi eredményei alapján mégis a legjobbak közé került.
Fontos különbségtétel:
🔸 Newsbit.de volt az egyetlen top-tier kiadó, amely végig pozitív tartományban maradt:
→ havi forgalma meghaladta az 1 millió látogatót.
A többi 15 „növekvő” oldal azonban alsóbb szegmensekbe tartozik,
→ negyedéves forgalmuk 5000 és 191.000 látogatás között mozgott.
Tehát bár a százalékos növekedések látványosak, valójában alacsony bázisról indult oldalak tértek vissza vagy indultak növekedésnek.
Google Discover: A médiateljesítményt inkább a piac határozza meg, mint a szabályozás
A SimilarWeb és Ahrefs adatai szerint a vizsgált kriptós natív kiadványok közül csak 26 oldal (29,89%) volt jogosult Google Discover-megjelenésre.
Ezek közül 20 oldal (22,99%) rendelkezett folyamatos Discover-láthatósággal.
🔎 A stabilan jelenlévő oldalak többek között:
-
newsbit.nl
-
cointribune.com
-
es.cointelegraph.com
-
de.cointelegraph.com
-
es.beincrypto.com
-
cryptonomist.ch
-
it.cointelegraph.com
-
fr.beincrypto.com
-
de.beincrypto.com
-
coinkurier.de
-
fr.cointelegraph.com
-
themarketperiodical.com
-
nl.beincrypto.com
-
coinaute.com
-
cryptobenelux.com
-
blockzeit.com
-
coin-update.de
-
it.cryptonews.com
-
cryptomonday.de
-
de.cryptonews.com
De: a Discover-láthatóság rendkívül ingadozó
-
Egyes oldalak kiemelt megjelenést kapnak bizonyos hírcsúcsok alatt,
-
míg mások teljesen kiesnek a feedekből, akár napokra, hetekre.
A szabályozások – köztük a MiCA – csökkenthetik az egyes oldalak Discover-megjelenését, de nem ezek az elsődleges mozgatórugók.
A fő tényező továbbra is: a globális piaci hangulat
Az Outset SEO-stratégái szerint a felhasználói elköteleződés és láthatóság leginkább makrogazdasági trendekhez kötött, különösen:
-
geopolitikai feszültségek,
-
piaci árfolyammozgások
Ezek befolyásolják azt, hogy mely kriptós hírek kerülnek előtérbe Discover-ben.
📌 Példa: Newsbit.nl, amely a holland piacot szolgálja ki, és viszonylag kevéssé érintette a MiCA, mégis az egyik kevés Discover-kompatibilis platform maradt, amely Q1–Q2 között is releváns maradt a forgalomszerzés szempontjából.
Következtetés PR-csapatok számára:
👉 A sikerhez valós idejű médiamonitorozás kell, nem statikus célzás. A Discover-jelenlét dinamikus, és az algoritmusok gyorsan átrendezik a preferenciákat.
Csak 13 kiadvány szolgálta ki a kriptós közönség 78%-át – Németország és Franciaország maradtak a fő forgalmi központok
Az elemzés alapján Nyugat-Európa kriptós forgalma erősen koncentrált – egy kis számú, domináns médium uralja a piacot.
Top 7 kiadvány (mindegyik >1M havi látogatóval):
-
BTC Echo
-
Crypto Insiders
-
Bitcoin Magazine
-
Cointribune
-
Cointelegraph en Español
-
Newsbit (holland és német kiadás)
📊 Ezek együtt: 14,39 millió látogatást generáltak Q1-ben. A teljes régiós forgalom 60,26%-át képviselik.
Következő szint: 6 középkategóriás oldal (500K–900K látogatás):
-
Ez a csoport összesen 4,30 millió látogatást generált 18,01% részesedés
Töredékes alsó szintek:
-
16 további oldal: 100K+ látogatással → összesen 3,70M látogatás → 15,49%
-
58 alacsony forgalmú oldal: összesen 1,49M látogatás → 6,24%
PR tanulság:
A hatékony médiastratégia rétegzett megközelítést igényel:
-
Top-tier oldalak: láthatóság és hitelesség
-
Középszintű kiadványok: szakértői tartalom, véleményvezérség
-
Niche/alsóbb oldalak: SEO, lokalizált kampányok, kísérleti üzenetek
Regionális megoszlás – fő nyelvi központok:
📍 Németország és Franciaország voltak a legnagyobb kriptós forgalommal rendelkező nyelvi blokkok
📍 Hollandia egy erős harmadik klaszter
📍 Spanyolország szintén több nagy forgalmú oldalt hozott
Gyengébb szereplők:
-
Olaszország és Egyesült Királyság: Több natív kiadványuk volt, de egyik sem haladta meg az 500K látogatást. Ez korlátozott olvasottságot jelez
-
Belgium: megosztott nyelvű piac: A hollandul beszélők a .nl oldalakhoz húznak (pl. Coinmarketcap.nl). Az angolul olvasók nemzetközi oldalakhoz kapcsolódnak (pl. Crowd Wisdom 360)
-
Svájc és Ausztria: Alacsonyabb forgalom, de aktív részvétel a német és holland nyelvű médián keresztül
-
Portugália: Nulla kriptós natív kiadvány szerepelt az adatbázisban. A portugál közönség főként brazil vagy angol nyelvű nemzetközi tartalmakra támaszkodik
Összegezve:
A nyugat-európai médiahatékonyság kulcsa nem csak a földrajzi célzás –
hanem a nyelvi preferenciák, a fogyasztási mintázatok és a regionális viselkedés mély megértése.
👉 A forgalmi eredet nem egyenlő a szándékkal
👉 A siker záloga: többnyelvű publikálás, régiókon átnyúló optimalizálás
A kizárólag kriptovalutákkal foglalkozó szektoron túl: a szélesebb körű média nagyobb ellenállást mutatott az algoritmusfrissítésekkel szemben
A kriptovalutákról szóló tudósítások már nem szűk körűek. Számos pénzügyi, technológiai és mainstream hírportál rendszeresen közöl kriptovalutákkal kapcsolatos híreket.
Fontos, hogy ezek a publikációk mind méretük, mind lendületük révén domináns szerepet töltenek be, és a piaci stagnálás vagy a szabályozási bizonytalanság időszakában is jobb teljesítményt nyújtanak.
Egyes pénzügyi portálok – például a Finanzen.net – forgalma megközelíti a teljes kriptovaluta-médiakörnyezet összes látogatójának számát.
A Nyugat-Európában nyomon követett 46 ilyen médium közül 25 (54,35%) forgalomnövekedést regisztrált 2025 első negyedévében, valószínűleg a következő tényezőknek köszönhetően:
– Jobb domain tekintély
– Kevesebb függőség a kriptovaluta-specifikus piaci ciklusoktól
– Szélesebb szerkesztői spektrum, amely lehetővé teszi a szabályozási és makrogazdasági változásokról szóló tudósítást az árfolyamokról szóló beszámolók mellett
Összességében a nem kizárólag kriptovalutákkal foglalkozó médiaorgánumok 106,25 millió látogatást generáltak, ami több mint négyszerese a kriptovaluta-specifikus platformok forgalmának.
A kriptovalutákkal foglalkozó médiához hasonlóan a legdinamikusabb növekedés a kisebb kiadványoknál volt tapasztalható, de a legjelentősebb pénzügyi szereplők abszolút többsége is stabil teljesítményt nyújtott.
Érdemes megjegyezni, hogy míg a kriptovalutákra specializálódott média Spanyolországban még fejletlen, és nehezen alkalmazkodik a változó szabályozási elvárásokhoz, az ország ad otthont Nyugat-Európa növekvő pénzügyi médiájának egyötödének.
Csak két spanyol nyelvű portál – az FXEmpire ES és az FXMag – vesztett láthatóságából 2025 elején, az utóbbi havi látogatószáma átlagosan 1000 alatt volt.
Németországban, ahol a MiCA szabályozási hatása szintén jelentős, a negyedév legjobban teljesítő általános forrásainak 24%-a található.
A adatbázisban szereplő nyolc német webhely közül csak a Finanzen100 és az FXStreet német kiadása regisztrált csökkenést, mindkettő viszonylag kis mértékben, összehasonlítva a kriptovalutákra specializálódott platformoknál megfigyelt meredek eséssel.
Olaszországban a ország elérhetősége nagyrészt az első negyedévben növekedést regisztráló FinanzaOnline és az Investing.com olasz kiadásának köszönhető.
Ezek a legnépszerűbb pénzügyi portálok havi átlagban 2 és 12 millió látogatót vonzanak, meghaladva az összes olasz kriptovaluta-specifikus média forgalmát.
Ez megbízható eszközzé teszi őket az általános olvasók, befektetők, technológia iránt érdeklődő közönség és a politikai döntéshozók eléréséhez a MiCA átmeneti időszakában.
A szegmens azonban továbbra is ingatag, Olaszország nem kizárólag kriptovalutákkal foglalkozó médiájának 66,67%-a tapasztalt forgalomcsökkenést január és március között.
A technológiai témájú publikációk Franciaországban és az Egyesült Királyságban szintén fokozott ingatagságot mutattak, ami megegyezik az alacsony forgalmú pénzügyi médiumok teljesítményével.
A legmagasabb szinten azonban eltérőek voltak a tendenciák: míg az Investing.com brit kiadása növekedést regisztrált, francia megfelelője visszaesést tapasztalt.
Általánosságban elmondható, hogy a nem kriptovaluta-alapú szegmensben egyetlen ország sem dominál a forgalomban.
Ehelyett Németország, Franciaország, Olaszország és az Egyesült Királyság közel egyenlő arányban járulnak hozzá, együttesen a teljes regionális elérhetőség 89,14%-át teszik ki. Hollandiában a kriptovaluták iránt érdeklődő közönség továbbra is a speciális tematikus médiumokat részesíti előnyben a pénzügyi témájú forrásokkal szemben.
A kriptovalutákra specializálódott, fragmentáltabb médiától eltérően a szélesebb körű média egyértelmű konszolidációt mutatott: 19 pénzügyi témájú platform havi látogatószáma következetesen meghaladta az 1 milliót.
2025 első negyedévében ezek a médiaorgánumok összesen 101,24 millió látogatást generáltak, ami a szegmens teljes elérhetőségének 95,29%-át tette ki.
Ezzel szemben az alacsonyabb szintű média csak 4,71%-kal (5,01 millió látogatás) járult hozzá, ami a közönség koncentrációjának éles eltérését mutatja.
A Discover láthatóságát illetően legfrissebb belső tesztjeink azt mutatják, hogy a nem kriptovaluta-natív média 32,61%-a jelenik meg folyamatosan a Google Discoverben:
– finanzen.net
– it.investing.com
– es.investing.com
– wallstreet-online.de
– de.investing.com
– fr.investing.com
– finanzen.ch
– boursier.com
– finanzen.at
– finanzen100.de
– nl.investing.com
– it.benzinga.com
– es.benzinga.com
– finanzadigitale.com
– fxstreet.de.com
Ebből a 15 médium közül kilenc 2025 első negyedévét forgalomnövekedéssel zárta, és nyolc meghaladta az 1 millió átlagos havi látogatószámot.
Ugyanakkor, bár a legmagasabb szintű partnerségek elengedhetetlenek a tömegpiacra való belépéshez, a PR- és kommunikációs csapatok nem szabad figyelmen kívül hagyniuk a 3. szintű és a fókuszált kiadványokat sem.
Sok ilyen médium még mindig Discover-alkalmas, erős szerkesztői érdeklődést mutat a kriptovaluták iránt, és gyakran gyorsabb válaszidőt és nagyobb rugalmasságot biztosít a közzétett tartalmak számára, mint a nagy forgalmú portálok.
Általánosabban elmondható, hogy mivel a mainstream média növekedése stabilabb, kevésbé ingadozó és szorosabban igazodik az intézményi narratívákhoz, a nyugat-európai láthatóság eléréséhez most már hibrid stratégia szükséges.
Ennek keretében a méret és a legitimitás érdekében többszintű, pénzügyi témájú platformokat, az innovációs narratívákhoz általános technológiai médiumokat, a közösség és a SEO-optimalizáláshoz pedig célzott, kriptovaluta-specifikus médiumokat kell ötvözni, mindezt a nyelvi preferenciákhoz és a piaci földrajzi adottságokhoz igazítva.
Szerezze be a teljes adatállományt
A vállalati kommunikációs csapatok és a független PR-ügynökségek egyaránt felismerték, hogy az alapvető forgalmi becslések már nem elegendőek.
Az Outset PR meggyőződése, hogy a leghatásosabb kampányok kemény adatokra épülnek.
Éppen ezért részletesen nyomon követik és elemzik a kriptovaluta-médiák teljesítményét, és minden döntésüket hiteles mutatók alapján hozzák meg.
A jelen jelentésből nyert információk értékesek mindazok számára, akik belépni szeretnének a nyugat-európai kriptovaluta-piacra, vagy ott terjeszkedni kívánnak. A teljes adatsor az Outset PR blogján található.
A Kriptoworld.hu nem támogatja és nem vállal felelősséget az ezen az oldalon található tartalom, pontosság, minőség, reklám, termékek vagy egyéb anyagok tekintetében. Az olvasóinknak javasolt saját kutatást végezniük, mielőtt bármely említett céggel kapcsolatba lépnének. Felhívjuk figyelmed, hogy a bemutatott információk nem tekinthetők jogi, adózási, befektetési, pénzügyi vagy egyéb tanácsadásnak, és nem értelmezhetők annak. Az ezen az oldalon található semmilyen tartalom nem minősül a Kriptoworld.hu vagy harmadik fél szolgáltató általi felhívásnak, ajánlásnak, jóváhagyásnak vagy ajánlatnak kriptoeszközök vagy más pénzügyi eszközök vásárlására vagy eladására. A kriptoeszközök magas kockázatú befektetések. Mérlegeld, hogy megérti-e a pénzedet kockáztatni. Az itt szereplő tartalmat semmiképpen sem szabad befektetési tanácsadásként kezelni. A Kriptoworld.hu nem tehető felelőssé közvetlenül vagy közvetetten az ezen az oldalon bemutatott tartalom, termékek vagy szolgáltatások használatából vagy azokkal kapcsolatos megbízhatóságból eredő károkért vagy veszteségekért. A témában javasoljuk saját cikkünket, ami ide kattintva érhető el.